يک روستا عاشقانگي، به نيمه رمضان علي آبادي ها رنگ کرامت بخشيد

یک روستا عاشقانگی، به نیمه رمضان علی آبادی ها رنگ کرامت بخشید

تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۳
اهالي مسجدي روستاي علي آباد بجنورد، با محوريت زنان با اراده و عاشق اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، به رسم کرامت امام حسن عليه السلام، ميزبان مهمانان آن امام همام شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ علی آباد، روستایی نزدیک است و با مرکز شهر بجنورد در استان خراسان شمالی فاصله چندانی ندارد، با خیابان شهدا و کوچه هایی به همن نام و شماره های متفاوت شروع می شود و امتداد دارد.

 عصر ششم فروردین، روستا در قابی از ابرهای زاینده و آسمانی بخشنده، تصویر زنان و مردانی با اراده را  در دوردستی ممکن ماندگار می کرد.

 

هشت دیگ آش نذری مقابل حسینیه الغدیر روستا روی اجاق های برافروخته از هیزمی که نوجوانان از گوشه کنار روستای علی آباد به دست گرفته بودند و با ذوق می آمدند برای خدمت، قل می زد.

 

دامن های پرچین و رنگ های زنده زندگی بخش توی چارقدهای بهاری زنان  و آسمان نیمه ابری و درخشان از قدرت آدم های یکدلی می گفت و سرود زندگی را به زمزمه توسل به امام حسن مجتبی علیه السلام گره می زد.

 

کفگیر و ملاقه  آشپزهای کوچک و بزرگ، توی دیگ ها  می چرخید و هر کسی را  با حاجتی روشن و امید و آرزویی تعریف می کرد، اما نقطه اشتراک همه دل های به شوق آمده در این عصر ششم فروردین، حسن بن علی علیه السلام  بود.

 

دختران نوجوان هم به استقبال نیمه رمضان آمده بودند با همان شوق حب اهل بیتی که مادرانشان در قلبی یکسان و در وادی تربیت به آنها سپرده بودند.

 

قرار بود سفره کریمانه توی حسینیه الغدیر روستا گسترده شود. "در" ِ بزرگ ِ حسینیه به نام حسن و حسین حک شده بود و پله ها راهنما می شد برای ورود، سفره ساده افطار توی جنب و جوش دختران نوجوان با عطر نان تازه، سینی های خرما و ماست محلی  شکل اصلی پذیرایی می گرفت و دقیقه شماری  انتظار مهمان  در قاب قاشق و لیوان های کاغذی و نمکدان های چیده شده آغاز شد.

«حامد قشلاقی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدویت مسجد جامع روستا و مسئول اجرای با اراده و جوان این اطعام کریمانه، از شوق و همیاری اهالی روستا و اعتماد خیرین گفت و اضافه کرد: اهالی دست به دست هم دادند و با جمع آوری بیش از 20میلیون تومان 8 دیگ آش نذری بارگذاشته و بین اهالی روستا توزیع شد.

وی اضافه کرد: اهالی مسجد در قالب هیئت عاشقان حسینی امسال برای دومین سال پیاپی این اتفاق معنوی و همدلانه ی پذیرایی از روزه داران و عاشقان امام حسن علیه السلام را در شب میلاد آن امام همام رقم زدند.

 

پایان/