جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) ويژه گروه هاي سرود مصباح الهدي کارچان برگزار شد

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) ویژه گروه های سرود مصباح الهدی کارچان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۳
جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) ويژه گروه هاي سرود کانون فرهنگي هنري مصباح الهدي کارچان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومي  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام جشن خانوادگي به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي عليه السلام در کانون فرهنگي هنري مصباح الهدي شهرکارچان برگزار شد.


50 خانواده از اعضاي گروه سرود دختران با نام هدي و گروه سرود پسران با نام مصباح از طرف کانون فرهنگي هنري با دریافت دعوتنامه و به اتفاق خانواده در جشن حاضر شدند؛ هر خانواده يک کد حضور دارد و با آن کد براي گفتگو، مسابقه و قرعه هاي مختلف صدا مي شد.


تمام اجراي برنامه به عهده خود اعضاي گروه سرود بود؛  شعر خواني، دکلمه خواني، اجراي نمايش، قرائت دسته جمعي قران کريم سوره هاي اخلاص، نصر و کوثر، توجه به بازي هاي محلي در حين اجراي جشن به جهت دوري از بازي هاي رايانه اي و فضاي مجازي توسط گروه پسران، از بخش هاي جذاب اين جشن بود.


گفتگو و اهداي جايزه به روزه اولي هاي گروه سرود بخش جذاب ديگري از جشن بود؛ کيک تولد امام حسن مجتبي عليه السلام که با پول عيدي هاي اعضاي گروه سرود تهيه شده بود بخش جذاب ديگر بود که نشان از خلاقيت هاي اين بچه ها داشت.


در بخشي از جشن براي اتفاقات اخيرپيش آمده در غزه با يک دکلمه و دعاي فرج امام زمان و شعر مرگ بر صهيونيزم و اسرائيل غاصب، همدردي کرده و در نيمه ماه رمضان با دستهاي کوچک خود براي آزادي هرچه زودتر قدس عزيز و نابودي استکبار و ظالمان عالم بخصوص اسرائيل غاصب جنايتکار دست به دعا برداشتند.


مولودي خواني، مسابقات لباهنگ روايات امام حسن مجتبي عليه السلام و ضرب المثل هاي محلي براي  پدران و مادران بچه ها از ويژگي ها و امتيازات منحصر به فرد جشن بود.


مرتضی انقانی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در اين جشن به لزوم توجه به شيوه هاي جديد مبتي بر اصول اسلامي براي برپايي برنامه ها و فعاليت ها اشاره کرد و گفت: چنانچه برنامه هاي ما با ذائقه خود مخاطبان در کنار مشورت ها و تجارب بزرگان و متوليان و مسئولان مسجدي برگزار شود  کار موثر و ماندگار خواهد شد.


وی افزود: اين جشن نمونه اي از پيوند هاي فکري کودکان و نوجوانان و در کنار تجربه بزرگان و متوليان بود. چنانچه بخواهيم حرف نو در برنامه هاي خود داشته باشيم بايد از ابزار نو هم استفاده کنيم. استفاده از ابزار و زبان هنر مثل سرود، همان حرف نويي است که حلاوت ديگري در جان فعاليت ها دارد.


 در ادامه این برنامه مهدي داوري پور مدير کانون فرهنگی هنری مصباح الهدي در گفتگو با والدين و اعضاي گروه سرود ضمن تشکراز همراهي ايشان با مجموعه فعاليت هاي هنري کانون، به لزوم تقويت و افزايش کيفيت برنامه هاي فرهنگي هنري اشاره کرد و بهترين کار براي جذب نوجوانان به مساجد را در برنامه هاي جذاب مبتني بر روشهاي نو و مباني عميق تربيتي و روانشناسي عنوان کرد.

وی افزود: توجه به اقتضائات محلي و اجتماعي ،هم افزايي بين مجموعه هاي فرهنگي در محل و استفاده از توان و ظرفيت اعضاي کانون در طراحي برنامه ها بسيار اثرگذار است.


 حميد قلعه نويي مسئول هيئت منتظران ظهور حضرت مهدي عج الله تعالي فرجه شريف که از دل همين کانون برخاسته است و تمام مناسک و برنامه هاي فرهنگي مذهبي را با همکاري کانون مسجد انجام مي دهد در بخش گفتگو با ميهمانان جشن  ولادت امام حسن مجتبي عليه السلام  ضمن تشکر از همراهي خانواده ها از آينده و افق روشن حرکت هاي مذهبي هيئت با حضور نوجوانان صحبت کرد و با اشاره به لزوم کار تشکيلاتي در ماندگاري فعاليتها و با توجه به اينکه شعار هيئت منتظران ظهور، زمينه سازي و آمادگي براي حضور دراجتماع مهدوي است، گفت: با واسپاري مسئوليت هاي مختلف در برگزاري برنامه هاي هيئت در حال کادر سازي براي آينده  و ان شاء الله ظهور حضرت مهدي عج الله تعالي فرجه شريف هستيم.


در اين جشن گروه سرود دختران  3 اجراي زنده  براي امام حسين عليه السلام، امام حسن عليه السلام و امام زمان عليه السلام و گروه سرود پسران هم  2 سرود براي امام علي عليه السلام، حضرت فاطمه سلام الله عليها ارائه کردند.


در پايان همه اعضاي گروه سرود به رسم يادبود يک عيدي و هديه دريافت کردند.