از محافل قرآني ويژه کودکان تا اطعام کريمانه به همت بچه هاي مسجد

از محافل قرآنی ویژه کودکان تا اطعام کریمانه به همت بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۳
فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي بدر عيد نيمه رمضان با تلاش و اراده و به عشق حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام برنامه هاي متنوعي برگزار کردند و ميزبان روزه داران شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی،  نیمه ماه مبارک رمضان، در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیمه ای از اراده و درخشش دل های مومن و کرامت بخش  بود؛ حال خوب نذری و میزبانی از روزه داران، عطر خوش توسل به امام حسن مجتبی علیه السلام را داشت.

محافل و جزء خوانی قرآن هدیه به ساحت مقدس حسن بن علی علیه السلام شد و چشم های منتظرروی بال دستها به آسمان  می رسید و هر نقطه ای برنامه ای بود و هر شهر و روستایی را زینت بخشید.

 

*«مریم رجبی»، مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم مسجد جامع روستای قلعه خان شهرستان مانه از برگزاری محفل انس با قرآن و اختصاص بخش رقابتی ویژه کودکان خبرداد  و گفت: این برنامه هر ساله از سال 1361 تا کنون به عنوان اولین محفل قرآنی روستایی در کشور، به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام تدارک دیده و اجرا شد که امسال برای نخستین بار بخش رقابتی و آنهم ویژه نونهالان و کودکان به آن افزوده شد.

 وی اضافه کرد: دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت الاسلام «اسماعیل بهرامی»، امام جمعه شهر قاضی مهمان ویژه این محفل بودند.

 

*«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین از تهیه و توزیع 70 بسته معیشتی ویزه نیازمندان به ارزش ریالی هر بسته هفت میلیون ریال به مناسبت میلاد کریم آل طاها  در این شهرستان خبرداد.

 

*«فاطمه صائمیان»  مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک فرهنگیان بجنورد نیز از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در این مسجد خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید نیمه ماه رمضان محفلی با قاریان برجسته استانی و ملی با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شد.

 

 

*«رسول نیکوییان» رابط کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف شیروان نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام  اعلام کرد: به همین مناسبت 500 بسته افطاری به همت خیرین و فعالان مسجدی تهیه و  بین روزه داران  توزیع شد.

 

*«حامد قشلاقی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد نیز در ادامه اعلام کرد: به همت اهالی روستا هشت دیگ آش نذری طبخ و در قالب اطعام کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام و سفره افطار از روزه داران پذیرایی شد.

 

وی در ادامه  از توزیع غذای طبخ شده بین خانواده های نیازمند روستا نیز خبر داد و برگزاری محفل قرآنی ویژه نوجوانان را از دیگر برنامه این کانون اعلام کرد.

 

*«زهرا رعنایی» رابط کانون  فرهنگی هنری مرصاد روستای لنگر شهرستان مانه نیز از برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و محفل انس با قرآن ویژه دختران  نوجوان این منطقه خبر داد.

 

*«زهرا انصاری فر» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک شهرستان بام و صفی و آباد، از حضور قرآن آموزان این کانون که سواد خواندن و نوشتن ندارند در برنامه زنده تلویزیونی بوی باران  خبر داد و گفت: دو تن از خواهران فعال قرآنی که خود سواد خواندن و نوشتن ندارند، اما با تلاش تلاوت قرآن را فرا گرفته و هم اکنون خود شاگردان قرآنی را آموزش می دهند، در این برنامه حضور می یابند.

 

*«زهرا زرین فر» مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد امیر المومنین علیه السلام روستای تلفیقی کوشکی ترکمن شهرستان مانه از  تلاوت جزء پانزدهم قرآن کریم و نیز قرائت  دعا توسل و دعای فرج  همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام  در این مسجد خبر داد.

 

*حجت الاسلام«رضا جواهری»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد انقلاب بجنورد نیز از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در محل پارک  تفریحی باباامان خبر داد و گفت: این کانون با محوریت امامزاده اسماعیل علیه السلام  غرفه ای مذهبی و دینی ویژه کودکان و نوجوانان و مشاوره خانواده  در ایام نوروز برپا کرده و برنامه های فرهنگی و آموزشی و تبلیغی برگزار می کند.

 

*«فاطمه شاکری»  مدیر کانون فاطمه الزهرا سلام الله علیها روستای ناوه بجنورد از کانون های تخصصی خواهران استان خراسان شمالی نیز در ادامه از برگزاری محفل قرآنی ویژه  خواهران  خبر داد.

*«سلمان  شیرازی»، مدیر کانون سفینه النجاه  مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف  صفی آباد نیز از برگزاری جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مکالمه عربی و انگلیسی نوجوانان فعال کانون فرهنگی و هنری سفینه النجاه مسجد صاحب الزمان (عج) شهر صفی آباد با حضور حجت السلام شجاع بهار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد  همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام خبر داد.

سيدمحمد آقاميري قوژدي» مدیر کانون فرهنگی هنری قلم مسجد امم حسن عسکری علیه السلام  بجنورد نیز از اطعام کریمانه و میزبانی از روزه داران  به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در این مسجد گفت.

 

*«مریم عباسی» مدیر کانون فرهنگی هنری حجاب مسجد امام حسین علیه السلام روستای قراجه رباط جاجرم نیز از برگزاری مراسم افطاری و محفل انس با قرآن و نیز جزء خوانی در این کانون ویژه خواهران  خبر داد.

 

*«مریم امینی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشنده در شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز که از کانون های قرآنی و فعال در این عرصه است، از برگزاری محفل قرآنی ویژه دختران نوجوان در این کانون در ایام ماه رمضان بویژه نیمه درخشان این ماه پربرکت خبر داد.

*« سید امیررضا سیدی زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت  مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد نیز از تدارک و اجرای محفل کرسی تلاوت قرآن کریم به مناسب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور نوجوانان و جوانان این مسجد در قالب هیئت الهادی علیه السلام گفت.

 

*«حسن نجفی»،  مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد روستای میان زو بجنورد نیز از اطعام روزه داران و برگزاری محفل انس با قرآن همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام خبرداد و گفت: دورهمی جزخوانی قرآن نیز در روزهای ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

*«فاطمه مهدیانی»، رابط خواهران کانون فرهنگی هنری فجر مسجد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد نیز از برگزاری جلسات تفسیر قرآن با حضور محمدزاده، از فعالان و اساتید قرآنی ویژه خواهران خبر داد.

 

 

پایان/