برگزاري کارگاه کارآفريني و اشتغال‌زايي ويژه کانون‌هاي مساجد در زاهدان

برگزاری کارگاه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ویژه کانون‌های مساجد در زاهدان

تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۳
مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان گفت: کارگاه کارآفريني و اشتغال زايي ويژه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان؛حجت الاسلام وهاب پیشه ور  اظهار داشت: امروزه کسب و کارهای خانگی از بخش های مهم و تاثیرگذار فعالیتهای اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می شوند که از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرصه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می شوند. فرصت های این گونه فعالیت ها در ایجاد شغل از جمله مباحث مهمی است که باید به طور جدی در اقتصاد هر کشور مورد توجه قرار گیرند و علاوه بر آن به عنوان یک شغل خودکفا، در ایجاد و افزایش اشتغال بسیار موثرند و می توانند به سهولت سیر تکاملی یک جامعه مصرف گرا را به جامعه ای مولد تسهیل نمایند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: کسب و کارهای خانگی ضمن تحول در معیشت خانوارها می توانند در زمینه توسعه اجتماعی سبب تغییرات قابل توجهی شود وهمچنین برای جوانان، این گونه مشاغل نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است. زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب و کار ساده و آسان است تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار  ساده و زودبازدهی و نیز سرمایه اندک در متعادل نمودن بازار کاربسیار موثر بوده است از این رو ایجاد سامان دهی به روزرسانی و نظامند کردن کسب و کارهای خانگی یک ضرورت آشکار است.

پیشه ور یادآور شد: با توجه به حضور جوانان و نوجوانان و خانواده های آنها در شبکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و  ایجاد بستر در فضای مسجد با استفاده از ظرفیت مرکز اصناف وزارت صمت رویدادهای کارآفرینی ( همت در مسجد) برای شناسایی و توانمندسازی ظرفیت ها موجود در فضای مسجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: کشف استعدادهای اقتصادی، پایدارسازی کسب و کار، جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و پررنگ کردن نقش مسجد در اقتصاد محله،  اهداف رویداد کارآفرینی(همت در مسجد) است.