رتبه نخست استان لرستان در افزايش شبکه سازي کانون هاي مساجد در سطح کشور

رتبه نخست استان لرستان در افزایش شبکه سازی کانون های مساجد در سطح کشور

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۳
خورشيدي گفت: استان لرستان در افزايش شبکه‌سازي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و اين يکي از مطالبات رياست جمهوري است که در همه مساجد کانون ايجاد شود.
به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، امیرحسین خورشیدی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد نگاه دولت سیزدهم نسبت به تعالی جایگاه مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری سیاست‌گذاری تبیینی داشته است.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد مساجد کشور به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست و بیان کرد: با دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در قالب شهید آوینی سهم مشخصی برای ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ برنامه ملی از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۰ استان کشور میزبانی می‌شوند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد براساس ظرفیت‌های موجود در استان لرستان میزبانی یکی از این برنامه‌ها نیز به لرستان واگذار شود.

 

وی به اجرای طرح «هر هفته یک محفل قرآنی» اشاره کرد و افزود: در گام نخست این طرح در ۴۰ هفته با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد مساجد کشور با اشاره به عملکرد مطلوب ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان طی سال 1402،خاطرنشان کرد: استان لرستان در افزایش شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و این یکی از مطالبات ریاست جمهوری است که در همه مساجد کانون ایجاد شود

 

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم در این دیدار حمایت و پشتیبانی مسئولان را از کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و یادآورشد: در کنار روحیه جهادی تیم کانون‌های مساجد لرستان، همراهی مسئولان کار فرهنگی و هنری مساجد را تسهیل می‌کند و رونق فعالیت‌ها را به همراه دارد.