آيين شب‌هاي قدر در مساجد استان زنجان برگزار مي شود

آیین شب‌های قدر در مساجد استان زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۳
مراسم احياي شب‌هاي قدر به ميزباني مساجد، بقاع متبرکه و حسينيه‌هاي استان زنجان همراه با قرائت زيارت عاشورا و دعاي جوشن کبير شب هاي نوزدهم، بيست و يکم و بيست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، در تمام مساجد و هیئت‌های مذهبی و تکیه‌ها نیز مراسم شب های قدر با حضور ائمه جماعت و روحانیون مستقر در مساجد برگزار خواهد شد.

 

در حسینیه اعظم زنجان مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام فتحی و مرثیه سرایی حاج سید یوسف شبیری و حاج سید محمود حسینی به همراه قرائت دعای جوشن کبیر شب‌های ۱۹ الی ۲۳ رمضان ساعت ۲۱ برگزار می شود.

 

همچنین مراسم مناجات و احیای شب های قدر با سخنرانی شیخ ابراهیم علیمرادی و با نوای کربلایی علی دولتی و کربلایی سیدامیرحسین موسوی، همراه با قرائت قرآن کریم، دعای جشن کبیر، قرآن‌به‌سرگرفتن، عزاداری و سینه زنی از جمعه ۱۰فرودین به مدت ۵ شب، بعد‌ از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک پونک زنجان برگزار می شود.

 

در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان نیز مراسم احیای شب های قدر و قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن با سخنرانی حجّت الاسلام دکتر دیربازدر شب نوزدهم، استاد نیکوخصال در شب بیست و یکم و حجّت الاسلام حسنی در شب بیست و سوم و با نوای حاج حسین امامی و کربلائی محمّدمهدی حسنلو برگزار می شود.

 

مراسم احیای شب های قدر از ساعت 22:30 و بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با افطاری ساده برگزار خواهد شد.

 

همچنین مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) و احیای شب های قدر در مسجد النبی(ص) زنجان نیز به مدت سه شب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام عشقی، مرثیه سرایی حاج حسین نظری و کربلایی حامد عینی لو با قرائت دعای جوشن کبیر توسط کربلایی علیرضا خاصی در ساعت ۲۲ برگزار می شود.