رسالت اصلي کانون‌هاي مساجد خوزستان در سال جديد پرداختن به فعاليت‌هاي قرآني است

رسالت اصلی کانون‌های مساجد خوزستان در سال جدید پرداختن به فعالیت‌های قرآنی است

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام سميري گفت: امسال با توجه به همزماني عيد نوروز و ماه مبارک رمضان رسالت اصلي کانون‌هاي مساجد استان را پرداختن به فعاليت‌هاي قرآني و تربيت قاريان و حافظان قرآن و شناسايي استعدادها و چهره‌هاي جديد قرآني و ... قرار داديم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، با حضور در برنامه تلویزیونی «حدیث بیداری» ویژه‌برنامه سحر ماه مبارک رمضان از صدا و سیمای مرکز خوزستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: باید نسبت به امرالمؤمینن (ع) معرفت و شناخت خود را بیشتر کنیم و اخلاق ور فتار این امام بزرگوار را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، بر توجه به نهج‌الابلاغه تاکید کرد و افزود: آرمان‌های زندگی در کلام امیرالمؤمنین (ع) نهفته است و ما باید آنها را زندگی به عنوان الگویی ارزشمند به کار گیریم.

وی همچنین به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری و 75 کانون خواهران در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام سمیری، از راه‌اندازی 250 پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت روزانه در ماه رمضان و هفتگی در طول سال در کانون‌های مساجد در قالب پایگاه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

وی سال جدید را سال قرآنی کانون‌های مساجد دانست و عنوان کرد: امسال با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان رسالت اصلی کانون‌های مساجد استان را پرداختن به فعالیت‌های قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن و شناسایی استعدادها و چهره‌های جدید قرآنی و ... قرار دادیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، با اشاره به جشنواره قرآنی مدهامتان یاد آور شد: از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود با عضوت در کانون‌های مساجد از طریق سامانه بچه‌های مسجد در این جشنواره شرکت کنند.