روز جهاني قدس روز وحدت، انسجام امت اسلام در برابر ظالمان است

روز جهانی قدس روز وحدت، انسجام امت اسلام در برابر ظالمان است

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
کانون هاي مساجد کشور همزمان با فرارسيدن روز قدس و راهپيمايي در بيانيه اي با دعوت از عموم مردم براي شرکت در اين راهپيمايي، آورده است: روز جهاني قدس روز وحدت و انسجام امت اسلام در برابر ظالمان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس  یادگار ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره ) و بیانگر دوراندیشی و وسعت افق دید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جهت حمایت ملت مقتدر و مظلوم فلسطین است.

 

روز جهانی قدس که میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، یادآور دردها و رنج‌های این مردم ستمدیده و نشانه‌ پشتیبانی همه‌ مسلمانان و دیگر انسان‌های آزادی‌خواهی است که در انتظار نابودی و درهم شکستن هیمنه‌ پوشالی این خانه‌ عنکبوتی هستند.

 

امروز در سایه سکوت مرگبار و نفرت‌انگیز حکام عرب منطقه و سازمان‌های به ظاهر حقوق بشری بین‌المللی، خدای بزرگ را شاکریم که شاهد خروش ملت‌های آزادی‌خواه در اقصی نقاط عالم برای حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین هستیم و نقشه‌ شوم دشمنان اسلام و آرمان‌های فلسطین در محو این ملت و سرزمین مقدس‌شان را نقش بر آب می‌بینیم. ملتی که فرزندان آنها در حماس با عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی شکست غیر قابل جبرانی بر پیکره‌ رژیم جعلی جنایتکار و سفاک صهیونیستی وارد کردند.


 

روز جهانی قدس روز وحدت، انسجام و قیام مسلمانان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران عالم است. این روز یادگار جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس و بسترسازی جهت احیای آرمان قدس شریف در میان امت اسلامی نامگذاری کردند.

 

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با محکوم کردن جنایت‍های گستره رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و ترور دیپلمات‍ها و مستشاران نظامی کشورمان، از امت اسلامی و ملت مومن و بصیر ایران دعوت می‌کند تا با حضور پرشور و انقلابی در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس از ملت مظلوم و آرمان برحق فلسطین حمایت کنند.

 

امام خمینی در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹(ه. ق) برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از جهانیان به ویژه دولت ها و ملت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.