نسل‌کُشي‌ها در غزه، پرده از جنايات اسرائيل برداشت

نسل‌کُشی‌ها در غزه، پرده از جنایات اسرائیل برداشت

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
حجت الاسلام محقي با بيان اينکه نسل کشي هايي که در فلسطين شده بي بديل است، گفت: امروز پرده از جنايت هاي اسرائيل برداشته شد و مردم دنيا امروز نقش ويرانگر اين غده سرطاني را درک کرده اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی (۱۶ فروردین) در برنامه طوفان الاحرار شبکه خاوران اظهار داشت: شاید از اشغال ظاهری فلسطین ۷۵ سال می گذرد اما در قرون گذشته فلسطین بین دولت های مختلف دست به دست شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: اشغال فلسطین محصول ۱۰۶ سال است و در ۱۹۴۸ میلادی علنا تشکیلاتی تحت عنوان دولت صهیونیست در فلسطین بر روی کار آمد و نوع برخورد آنان با ساکنان حقیقی فلسطین می توان امروز به عنوان نسل کشی ها قومیتی در منطقه تعبیر کرد.

وی با بیان اینکه فلسطین پیشینه گسترده ای به قدمت تاریخ دارد، افزود: در قرن گذشته با همراهی دولت های استعمارگر فضایی به وجود آمد و دولتی بر فلسطین حاکم می شود که از دیگر کشورها وارد فلسطین شده اند و حق شهروندی را غصب کرده اند.

حجت الاسلام محقی در ادامه عنوان کرد: نسل کشی هایی که در فلسطین شده بی بدیل است و ۶ میلیون نفر آواره فلسطینی در کشورهای مختلف داریم و تنها ۲ میلیون نفر در غزه هستند و بخش عمده ای ناچار به ترک سرزمین خود شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: امروز پرده از جنایت های اسرائیل برداشته شد و مردم دنیا امروز نقش ویرانگر این غده سرطانی را درک کرده اند و در خود آمریکا و کشورهای اروپایی می بینیم که مردم فریاد حمایت از فلسطین سر می دهند.

وی با اشاره به اینکه محور مقاومت یک بخش مردمی از مردان و زنان دلسوز حوزه فلسطین است، افزود: حزب الله امروز مایه افتخار جهان عرب و جهان اسلام است و توانسته در نبردهایی رو به روی ارتش اسرائیل آن افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را به هم بزنند.

حجت الاسلام محقی در ادامه بیان کرد: پیروزی جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان یکی از بهترین و برترین پیروزی ها در ابعاد نظامی بود که در جهان اسلام و عرب اتفاق افتاد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نکته بحث مبارزه با اسرائیل بود، افزود: در این ۴۵ سال گذشته ایران هیچ وقت از مسئله فلسطین کوتاه نیامده است و بارها از سمت رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفتیم.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که داستان و فعالیت های اسرائیل ادامه داشته باشد این منطقه روی آرامش را نخواهد دید و لذا بخش عمده ای از فعالیت هایی که ایران در حوزه مقاومت انجام می دهد، بی نظیر است.

حجت الاسلام محقی در پایان بیان کرد: ایران بحث حمایتی و هدایت خود را انجام می دهد و محور و رزمندگان مقاومت اقرار می کنند که بنا به خواسته و اندیشه امام راحل رو به روی این جبهه صهیونیستی و استکباری ایستاده ایم.