۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبي برگزار مي‌شود

۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي گفت: ۵۰ محفل انس با قرآن در سال جاري با حضور قاريان برجسته بين‌المللي و کشوري برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی صبح امروز شنبه (۱۸ فروردین) در نشست مشترک مدیرکل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با مدیر و کارشناسان این ستاد اظهارکرد: کانون‌های  مساجد استان دو نوع برنامه ابلاغی و ابداعی در طول سال در دستور کار دارند.

وی با اشاره به پخش مستند پایگاه‌های قرآنی از شبکه خاوران در ماه مبارک رمضان گفت: طرح اوقات فراغت، تئاتر شبستان، مسابقه قرآنی مدهامتان و برنامه‌های مختلف در حوزه کتابخوانی از جمله این برنامه هاست.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی به تقسیم بندی شهرستان بیرجند به هفت منطقه و تشکیل هفت قرارگاه مختلف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های مردم‌پایه را با هماهنگی این قرارگاه‌ها با دعوت از مسلمانان رهیافته در دستور کار قرار داده ایم که نتایج مثبت و موثری به دنبال داشته‌ است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۵۰ محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و کشوری به میزبانی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود، ادامه داد: تقویت و حمایت ویژه از تئاتر بچه های مسجد و تولیدات فاخر در حوزه سرود از دیگر برنامه‌های امسال است.

 

حجت‌الاسلام محقی با بیان اینکه ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در روستاها فعالیت می‌کنند، یادآور شد: امام‌محوری و تعامل موثر با ارکان مسجد از مهمترین توصیه‌ها و تاکیدات به مدیران کانونهاست.

وی به فعالیت ۷۴۰ باب کانون فرهنگی هنری با ۵۶ هزار نفر عضو در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۴۰ کانون تخصصی در حوزه‌های بانوان فعالیت می‌کنند.