رويداد «درمسير»، نقطه عطفي در برنامه هاي فرهنگي تربيتي کانون هاي مساجد

رویداد «درمسیر»، نقطه عطفی در برنامه های فرهنگی تربیتی کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
رويداد «درمسير» يکي از کارويژه هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است، که در کرمانشاه با استقبال چشمگير مربيان و فعالين تربيتي و قرآني کانون هاي مساجد مواجه شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، همزمان با ماه مبارک رمضان رویداد ملی « در مسیر» در قالب طرح شهید اسداللهی و با رویکرد توانمندسازی مربیان و فعالین تربیتی و قرآنی کانون های مساجد با حضور یکی از اساتید توانمند و نام آشنای فعال در عرصه های تربیتی،  در کرمانشاه برگزار شد.

 

این رویداد آموزشی یک روزه که روز پنج شنبه، 16 فروردین و در قالب کارگاهی و پرسش و پاسخ برگزار شد، به طرح مباحث بنیادی و مهمی در عرصه تربیت و مفاهیم ارزشمندی در خصوص رسالت مربیان و فعالین تربیتی در مساجد پرداخت.

 

نگاه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به اهمیت و ضرورت تقویت مباحث تربیتی و قرآنی در کانون های مساجد که با حمایت وزارت کشور و در قالب طرح شهید اسداللهی به میدان آمده است و از سوی دیگر استقبال ارزشمند و قابل توجه مربیان و فعالین کانون های مساجد که از سویی در زمره کنشگران اجتماعی، مجموعه های مردم نهاد و حلقه های میانی قرار داشته و نقشی بی بدیل و بسیار حساس دارند، را می توان نقطه عطفی در دهه سوم از عمر با برکت کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست.

«حمید درسی» فعال تربیتی و مسئول مدرسه تربیتی اسلامی فیض، با تأکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی، گفت: اکنون در عرصه و موقعیتی قرار گرفته ایم که به شدت مسائل پیچیده و تخصصی است و این نیازمند فراگیری مهارت های لازم است.

 

وی اظهار کرد: ما نیاز به یک جهش و بازسازی انقلابی در عرصه های فرهنگی تربیتی هم داریم که این مهم اتفاق نمی افتد مگر اینکه ظرفیت های موجود و بالقوه را فعال کنیم یا ظرفیت هایی که فعال هستند را به آن ها شتاب بدهیم.

این فعال تربیتی، با اشاره به نقش بی بدیل و اثرگذار بچه های مسجد، ابراز کرد: یکی از ظرفیت ها و بسترهای بسیار مهم و جدی و اثرگذار تربیتی ما کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند. اگر توانمندسازی بینشی، معرفتی و مهارتی مربیان و کنشگران فعال فرهنگی تربیتی مان در کانون های مساجد رل برعهده بگیریم و این ها را توانمند کنیم بدون شک این کنشگران فرهنگی یکی از بازوهای مهم ایجاد جهش و بازسازی انقلابی خواهند بود.

 

وی دوره «درمسیر» را سرآغازی مبارک برای رقم زدن یک اقدام، کنش و عملیات گسترده فرهنگی در سطح کشور خواند و گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و استان کرمانشاه با این دوره توانمندسازی، تمرکز خود را روی رقم زدن این اتفاق مبارک در سال جاری گذاشته اند تا با تقویت سه حوزه بینشی، معرفتی و  مهارتی کنشگران فرهنگی تربیتی مساجد مقدمه ایجاد جهش و شتاب حداکثری در عرصه کار فرهنگی تربیتی را فراهم سازند.