همکاري کانون هاي مساجد و کانون هاي پرورش فکري افزايش مي يابد

همکاری کانون های مساجد و کانون های پرورش فکری افزایش می یابد

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
مزيناني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فعاليت هاي مشترکي با کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان دارند که در سال جاري اين فعاليت ها در سطح استان با تعامل دو مجموعه افزايش خواهد يافت.

به گزارش روباط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « مرتضی مزینانی» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعالیت های مشترک مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، گفت: فضای کاری این دو مجموعه بسیار زیاد است و  کانون های فرهنگی هنری  مساجد بصورت مردمی مدیریت می شود که شاهد کودکان و نوجوانان در این کانون ها نیز می باشیم و در این راستا موارد اشتراک بسیاری با کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه 16 مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار کانون پرورش فکری  در سطح استان فعالیت دارند، افزود: این مراکز در طول سال برنامه های بسیاری را دارند و حجم فعالیت ها بسیار زیاد است اما نمود رسانه ای کم رنگ تری دارند که نیازمند فعالیت بیشتری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی می باشد.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع مردم خراسان شمالی، تصریح کرد: هر کدام  از کلیدواژه های کلا رهبری یک پیوست فرهنگی دارد که باید برای این مطالب  برنامه داشت و نقشه راه کانون ها باشد.

 

مزینانی با بیان اینکه مسجد را از کانون ها جدا نمی دانیم و اساس فعالیت های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از مسجد نشات می گیرد، گفت: در استان ظرفیت های خوبی وجود دارد که با تعامل دستگاه ها از این ظرفیت ها برای تقویت حوزه کودک و نوجوان استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به اینکه در حوزه سرود ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که از این ظرفیت در حوزه کشوری نیز استفاده شود ،افزود: در حوزه روستایی نیز  ظرفیت خودرویی در کانون فراهم است و مرکز سیار در روستاها حضور می یابند و استفاده از ظرفيت تماشاخانه و کتابخانه سیار در روستاها فراهم است که در این راستا نیز می توان همکاری لازم را با کانون های مساجد صورت پذیرد.