همگرايي بين قرآن، فرهنگ و هنر با مسجد مي تواند جريان ساز باشد

همگرایی بین قرآن، فرهنگ و هنر با مسجد می تواند جریان ساز باشد

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
براتي گفت: فکر نکنيم حوزه قرآن، هنر و رسانه از مسجد جداست. اگر همصدايي و همگرايي ميان آنها ايجاد کنيم مي توانيم جريان ساز باشيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی در مراسمی که با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کارکنان ستاد استان به منظور تقدیر از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مجموعه ستاد کانون های مساجد برگزار شد، بیان کرد: زمان در حال گذر است و ان شاالله از فرصت هایی که خداوند متعال به ما می دهد برای تقویت کار، امورات و انجام وظایف استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی از کارکردهای اصلی ائمه جمعه در حوزه فرهنگ و دینداری مردم است و امروز که زمینه لازم وجود دارد باید کنار هم قرار گیریم و امر یا اموراتی را تقویت کنیم.

 

وی اضافه کرد: یکی از بزنگاه ها زمانی است که فرصت در اختیار ما و شماست و باید اثربخشی کانون ها را تقویت کرده و توسعه دهیم.

 

براتی اعلام کرد: از جمله کارهای ائمه جمعه، تقویت حوزه دین است و امروز که موضوع کانون های مساجد در دستور کار است و استقبال می کنند باید هدفگذاری ما دقیق و درست باشد و الان که فرصتی فراهم شده باید از این فرصت استفاده کرده و حوزه کانونی تقویت شود. 

 

وی تصریح کرد: ما مدعی هستیم که تربیت یافته حوزه مسجد هستیم و اگر به موقعیت اداری می رسیم، اگر جوانمرد باشیم نباید فراموش کنیم که مسجد باعث رشد اخلاقی، مادی و اداری ما شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: اگر در شهرستانی موضوع مسجد کمرنگ است باید نقطه ضعف را برطرف کنیم؛ خواست قلبی ما این است که در حوزه مسجد فعالیت کرده و کار کنیم و توشه ای برای خود جمع آوری کنیم و باید بکوشیم آنچه از دست ما برمی آید در حوزه فرهنگی و آیینی انجام دهیم.

 

وی تأکید کرد: باید خوب هدفگذاری کنیم و فکر نکنیم که حوزه قرآن، هنر و رسانه از مسجد جداست و باید اینها را با هم متصل کرده و همصدایی و همگرایی ایجاد کنیم و در این صورت توانستیم جریان ساز باشیم.

 

براتی ادامه داد: بین حوزه مسجد و حوزه قرآن نباید فاصله ای باشد و شما باید به صورت تخصصی بخش اشتراک خود را با بخش های مختلف پیدا کرده و نقطه زنی داشته باشید، شما باید نقطه اشتراک را با معاونت های قرآنی، هنری و فرهنگی پیدا کرده و آنجا را تقویت کنید و اینگونه کانون هم به لحاظ هویتی تقویت می شود.

 

وی گفت: وقتی معاونت ها در حوزه کانونی وارد شوند این پیام را برای شهرستان ها دارد که آنها هم در این حوزه وارد شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما کنار شما و پشتیبان شما هستیم و ان شاالله بتوانیم اثربخش باشیم.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: از زحمات شما بسیار تشکر می کنم و الحمدالله با حمایت های شما، مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها هم پای کار آمده اند که اتفاق خوبی است و در واقع کانون ها سرمایه ای برای ادارات ارشاد هستند.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و پرداختن به موضوع کانون ها خاطر نشان کرد: از شما بابت همراهی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها متشکریم و این همراهی نسبت به سایر استان ها قابل توجه تر است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیری از جانب حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تقدیر شد.