ارکان مسجد با محوريت امام جماعت در مساجد فعاليت فرهنگي و هنري دارند

ارکان مسجد با محوریت امام جماعت در مساجد فعالیت فرهنگی و هنری دارند

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
حقيقت با اشاره به ضرورت همکاري و تعامل ارکان مسجد در برگزاري برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري در مساجد، گفت: ارکان مسجد با محوريت امام جماعت مسجد و ائمه جمعه فعاليت هاي فرهنگي ، هنري، اجتماعي و ... را در مساجد اجرا مي نمايند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمان؛ «محمد امین حقیقت » در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به  فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد در سطح شهرهاو  روستاها، بیان کرد: در مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی داریم تغییر نگرش ها را به سمت مسجد طراز اسلامی برسانیم و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که مساجد ما باید در عرصه های عبادی و سیاسی نقش آفرینی کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در سال جدید در کانون های فرهنگی هنری مساجد ۴ راهبرد در دستور کار ستاد استان است، افزود:  تقویت شبکه عظیم کانون های مساجد ، توانمند سازی مخاطبین، هم افزایی و استفاده از ظرفیت تشکل ها و ارکان مسجد و در نهایت رسیدن به آرمان مسجد محوري بعنوان راهبردهای مجموعه ستاد استان می باشد.

 

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما تقویت کانون ها در همه زمینه ها می باشد، گفت: در همین راستا نهایت تلاش خود را برای تقویت کانون ها در سطح استان خواهیم داشت و برای این ماموریت از دستگاه های اجرایی و نهادها و تشکل ها در سطح استان و شهرستان  انتظار همکاری را داریم.

 

حقیقت با بیان اینکه همه مردم محله بعنوان اهالی مسجد محسوب می شوند ،افزود: همه ارکان مسجد باید ذیل امام جماعت مسجد و امام جمعه برنامه های فرهنگی و هنری  را بصورت تاثیرگذار برنامه ریزی کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنر یمساجد استان سمنان با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در استان تشکیل شورای هماهنگی کانون های مساجد در شهرستان ها می باشد، گفت: تشکیل شورای هماهنگی کانون های مساجد در شهرستان ها موجب  هم افزایی بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر مساجد خواهد شد که امیدواریم بزودی این جلسات تشکیل شود.

 

وی در ادامه به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری اشاره کرد و. گفت: تاسیس کانون های تخصصی خواهران و تربیت محور در دستور کار است  و اجرای طرح های مختلف از جمله «مسجد کانون نشاط» با محوریت اوقات فراغت ، «مسجد، پایگاه قرآنی» ، مسجد سینما و ... از مهمترین برنامه های دستور کار کانون های مساجد می باشد.

 

حقیقت با تاکید بر اینکه امام جمعه و فرماندار شهرستان در زمینه تبیین جایگاه کانون های مساجد به مردم متدین شهرستان به ما کمک کنند، افزود: نظارت و سرکشی از کانون ها نیز یکی از کمترین انتظارات و توقعات کانون های ما است که در این حوزه همکاري لازم را داشته باشیم.