حضور در جشنواره لاله‌ها با حفظ حجاب و عفاف، جهاد بانوان عفيفه است

حضور در جشنواره لاله‌ها با حفظ حجاب و عفاف، جهاد بانوان عفیفه است

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
جابري انصاري گل لاله را نماد شهادت و ايثار خواند گفت: حضور خانواده هاي قرآني در جشنواره گل لاله ها بستري موثري براي اثرگذاري فرهنگ ديني و معرفتي است به ويژه بانوان عفيفه که در اين امر جهاد مي کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، سعید جابری انصاری در جریان بازدید از نمایشگاه لاله ها گفت: برپایی جشنواره لاله ها یکی از اقدامات فرهنگی ارزشمند با همت شهرداری کرج، حوزه هنری و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: یکی از مهمترین پیوست های فرهنگی برای برپایی جشنواره گل لاله در کرج، مسئله فرهنگی و مقوله حجاب و عفاف است که برای توجه به این امر مهم همراهی و هم اندیشی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اهمیت اساسی داشته است.

 

به گفته وی، جشنواره زیبا و معطر گل لاله ها از ۲۰ تا ۲۷ فروردین در قالب ۳۰۰ هزار پیاز لاله هلندی در ۳۷ واریته و ۲۰۰ هزار گل فصلی در پارک شهید چمراه برپا شده است و بازدیدکنندگان از سراسر کشور برای بازدید به این جشنواره می آیند.

 

وی با اشاره به وسعت ۴۰ هکتاری بوستان شهید چمران کرج توضیح داد: مسیر جنگلی و گردشگری این بوستان فرصت گردشگری را فراهم کرده است ودر این میان توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به نماد گل لاله بسیار بارز است.

 

وی با بیان اینکه یکی از جدی ترین دغدغه های فرهنگی مقوله حجاب و عفاف است که با تدبیر شهرداری کرج و با همراهی حوزه هنری و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد حضور جمع های خانواده های قرآنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری با پیوست فرهنگی بیشترین اثرگذاری معرفتی و اندیشه ای را در میان مردم دارد و یک ضرورت قابل اجرا است.