افتتاح مسجد مرکزی «اوریوو» در نیجریه پس از ۳۰ سال

افتتاح مسجد مرکزی «اوریوو» در نیجریه پس از ۳۰ سال

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸
مسجد مرکزی «اوریوو» در ایالت لاگوس نیجریه پس از گذشت ۳۰ سال از آغاز ساخت آن، به دست سلطان سوکوتو افتتاح شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «pmnewsnigeria»، مسجد مرکزی «اوریوو» که در «ایکوردو» یکی از شهرهای نیجریه قرار دارد با حضور «ابوبکر سعد» مشهور به «سلطان سوکوتو» راه اندازی شد.

 

سلطان شهر «سوکوتو» که یکی از شهرهای نیجریه است با همراهی «اوبافمی حمزه»، معاون فرماندار ایالت «لاگوس» بزرگان و رهبران مذهبی مسجد مرکزی «اوریوو» را افتتاح کردند.

 

این مسجد که کار ساخت آن از حدود 30 سال پیش آغاز شده بود بالاخره پس از سه دهه انتظار، کار خود را آغاز کرد.

 

مسئولان «ایکوردو» اعلام کردند: هدف از راه اندازی این مسجد فراهم کردن مکانی امن و آرام برای انجام مناسک عبادی مسلمانان است.

 

به گفته رهبران اسلامی در «ایکوردو» مسجد «اوریوو» از این پس همچنین مکانی برای گردهمایی و برگزاری نشست های مسلمانان خواهد بود.

 

ساخت مساجد جدید پروژه ای است که اخیرا به دلیل تاکید رهبران اسلامی در نیجریه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

 

چندی پیش جماعت اسلامی نیجریه ساخت مسجد جدید در «owode» را آغاز کرد: حرکت بزرگی در تاریخ این گروه از مسلمانان به شمار می آمد.

 

امیر «الحاجی عبدالعزیز» از رهبران اسلامی نیجریه در مراسم افتتاح این مسجد، گفت: یکی از مسائل اساسی و بنیادین در جامعه اسلامی ساخت مساجدی است که بتوانند در خدمت مسلمانان و تازه مسلمانان باشند، بنابر این همه باید کمک ها و حمایت های خود را چه به لحاظ مالی و چه فیزیکی برای ساخت این مساجد ارائه دهند.

 

پایان پیام/ 7