حمله ۹۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در تعطیلات «حنوکا»

حمله ۹۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در تعطیلات «حنوکا»

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸
۹۰۰ شهرک‌نشین افراطی تنها در یک هفته گذشته به بهانه جشن «حنوکا» یا عید اخلاص دور جدید حملات خود به مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «imemc»، حدود 900 شهرک نشین اسرائیلی تنها در یک هفته گذشته تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی حمله کردند.

 

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که نیروهای ویژه و پلیس اسرائیل در حمله 897 شهرک نشین افراطی اسرائیلی به مسجد الاقصی با آنها همکاری کردند.

 

گروه هایی از شهرک نشینان افراطی راست گرا از اسرائیلی ها خواستند تا حملات گسترده ای را به مسجد الاقصی در تعطیلات جشن «حنوکا» انجام دهند.

 

حنوکا یا عید اخلاص یکی از جشن‌های باستانی یهودیان است. این جشن هشت‌روزه‌ تقریباً با ایام کریسمس مسیحیان هم‌زمان است.

 

 این عید که در ماه دسامبر جشن گرفته می‌شود، خاطره پیروزی‌های کهن را در یاد مردم یهود زنده می‌کند.

 

عید حنوکا یادآور یکی از معجزات در تاریخ یهود است که بر پایه آن، تنها چراغ باقی‌مانده در نیایشگاه «مکابیون» در زمان جنگ با یونانیان، در حالی که تنها برای یک روز روغن داشته، به مدت هشت روز، روشن می‌ماند.

 

اگرچه این ایام در ذات خود، جشن و شادی را به همراه دارد اما اکنون یهودی های راست گرای افراطی آن را بهانه ای برای انجام حملات خود به مسجد الاقصی قرار داده اند.

 

استعمارگران از «باب المغارب» که از سال 1967 توسط اسرائیلی ها اشغال شده است به مسجد الاقصی حمله کردند و اقدامات تحریک آمیزی را که شامل آئین های تلمودی است، نیز انجام دادند.

 

هفته گذشته چندین نمازگزار مسلمان در مسجدالاقصی مورد حمله قرار گرفته و چهار زن نیز دستگیر شدند و پس از آزادی ورود به مسجد مقدس برای مدت زمانی برای آنها ممنوع اعلام شد.

 

رژیم اشغالگر قدس به شهرک نشینان اجازه می دهد تا بدون ترس و نگرانی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه وارد مسجدالاقصی شوند.

 

در همین زمان نمازگزاران مسلمان دستگیر و از مکان مقدس خود بیرون رانده می شوند تا غاصبان غیرقانونی بتوانند این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دهند.

پایان پیام/ 7