جذب دهه هشتادي‌ها به مساجد؛ مهم‌ترين هدف ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان‌غربي

جذب دهه هشتادی‌ها به مساجد؛ مهم‌ترین هدف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان‌غربي با اشاره به وجود آسيب‌هاي اجتماعي مختلف در جامعه، بر لزوم هدايت نوجوانان و جوانان به سمت مساجد تأکيد کرد و گفت: مهم‌ترين هدف ما جذب دهه هشتادي‌ها است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی، «محسن رضایی» در بازدید از مسجد امام رضا (ع) و کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه، اظهار کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و مهم‌ترین هدف ما جذب دهه هشتادی‌ها است.

وی افزود: ما در ستاد به دنبال آبادانی مسجد هستیم و ارکان مساجد در این راستا باید دست در دست هم دهند.

رضایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد سطح‌بندی کانون‌ها است تا کانون‌های فرهنگی و هنری که پیش‌رو هستند الگویی برای دیگر کانون‌ها در برنامه‌های فرهنگی و هنری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: همان‌گونه که مساجد در سال‌های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌ها بودند، امروز هم باید در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای سنگری برای تربیت و رشد جوانان و نوجوانان باشند.

باید ظرفیت بالقوه مساجد را به بالفعل تبدیل کنیم

حجت الاسلام  ولی‌زاده، امام جماعت مسجد امام رضا (ع) و مدیر کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه نیز در این دیدار گفت: سابقه مسجد بسیار طولانی است و همزمان با اسلام است و پیامبر (ص) هنگام ورود به مدینه در نخستین اقدام مسجد ساخت.

وی افزود: مساجد ظرفیت‌های زیادی دارند که باید این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه در شرایط بسیار سخت فرهنگی قرار داریم فعال‌سازی مسائل فرهنگ مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری کاری جهادی است.

وی گفت: مسجدی که کار فرهنگی انجام می‌دهد مورد هدف دشمن اسلام و مسلمین است و در این راستا باید به نوجوانان و جوانان در مسجد اهمیت داده شود.

ولیزاده ادامه داد: مردم و هیئت امنای این مسجد در حمایت از نوجوان و جوانان مسجدی همیشه پیشقدم و زبانزد هستند و به بهانه‌های مختلف و در مناسبت‌های ملی و مذهبی از این قشر با اهدای هدایای فرهنگی تجلیل می‌شوند.