جشنواره ملي آسمان هشتم کاري فاخر از کانون امام المنتظر(عج) است

جشنواره ملی آسمان هشتم کاری فاخر از کانون امام المنتظر(عج) است

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناطقي گفت: جشنواره ملي روستايي و عشايري آسمان هشتم، کاري بسيار ارزشمند و فاخر از کانون فرهنگي هنري امام المنتظر(عج) روستاي کردر رضوي شهرستان ميناب است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حمیدرضا ناطقی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای کردر رضوی شهرستان میناب ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار، انقلابی و مهمان نواز این روستا، اظهار کرد: اهالی کردر رضوی در میزبانی از شرکت کنندگان در جشنواره از جان و دل مایه گذاشتند.

 

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اکنون 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، یکهزار و 63 کانون است که یکی از کانون های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی است.

 

وی در ادامه به سابقه جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی اشاره کرد و گفت: این رخداد به عنوان نخستین جشن مردمی دهه کرامت در سطح کشور از 17 سال پیش به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی کلید خورد.

 

ناطقی با بیان اینکه تاکنون 17 دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در گستره روستایی، شهرستانی و استانی برگزار شده است، افزود: هیجدهمین جشنواره استانی آسمان هشتم نیز در دهه کرامت امسال در روستای کردر رضوی برگزار می شود.

 

وی همچنین به میزبانی روستای کردر رضوی از سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: چهارمین و پنجمین و هم اکنون نیز ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم در رشته های سرود، تئاتر و ... نیز به میزبانی روستای کردر رضوی برگزار شده است.

 

مدیرکل بودجه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: امسال دستگاه ها و نهادهای مختلف ملی و استانی نظیر بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با کانون فرهنگی هنری امام المنتظر همکاری و مشارکت داشتند.

 

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال 1398 به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.