زيست‌بوم بچه‌هاي مسجد بايد تقويت شود

زیست‌بوم بچه‌های مسجد باید تقویت شود

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
محمديان گفت: رويکرد ستاد تقويت زيست‌بوم بچه‌هاي مسجد، هويت بخشي، توانمندسازي، پشتيباني و انسجام بخشي کانون‌ها است.
ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گردهمایی دوروزه مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) در مجموعه فرهنگی باغ زیبا آغاز شد.

محمدتقی محمدیان پنل عصرگاهی این گردهمایی گفت: فرصت سازی، فراهم کردن زمینه رقابت، کادرسازی، اهتمام به تولید آثار مسجدی توسط کانون های مساجد، فراهم کردن بستر رونق حضور بچه های مسجد جزو ماموریت های کانون های فرهنگی هنری است و ستاد هماهنگی کانون های مساجد نقش هادی و ناظر بر روند این کار را بر عهده دارد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: رویکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت زیست بوم کانون های مساجد، هویت بخشی، توانمندسازی، پشتیبانی و انسجام بخشی کانون ها است و برنامه ریزی برای توانمندسازی و آموزش کادر و اعضا، معرفی  شاخصه های کانون های موفق از برنامه های مورد توجه است.

وی به برنامه هایی که در کانون ها باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و ادامه داد: لازم است، رویدادهای جریان ساز از سوی کانون ها طراحی و برنامه های الگوساز به تناسب استانی و منطقه ای انجام می شود و ایجاد ساز و کار و رصد روزآمد در برابر جبهه معارض مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه کانون های مساجد اهتمام به تربیت هسته های وفادار به منظور جریان سازی و تاثیرگذاری داشته باشند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر کشف و پرورش عناصر راهبر در کانون های مسجدی، ابراز کرد: بچه های مسجد باید در حوزه فرهنگی، موضوع عفاف و حجاب و ... حرف برای گفتن داشته باشند و بچه های مسجد موج جریان ساز و اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی ملی و فراملی ایجاد کنند، همچنین، ستاد هماهنگی کانون های مساجد باید مرجعیت ستادی در دستگاه‌های متولی مسجد داشته باشد.

وی بچه های مسجد را از سامانه های کم نظیر دانست و گفت: در دور جدید فعالیت معاونت ساماندهی یک نظام مسائل‌ از اقدامات، اسناد بالادستی و اقتضائات استخراج کرده ایم تا با توجه به انتظارات رهبری از مساجد برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی گفت: خوشبختانه، مشکلات شیوه نامه تاسیس، صدور مجوز و دستورالعمل کانون ها مرتفع شده و اصلاح اساسنامه مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این گردهمایی، زهرا موسوی‌پناه، مدیرکل اداره آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون های مساجد به ارائه گزارشی از فعالیت های این حوزه و نیز طرح های مرتبط با کانون های تخصصی خواهران و جوانی جمعیت پرداخت و به سوالات این حوزه پاسخ داد.