کانون‌هاي مساجد پاي کار فرزندآوري

کانون‌های مساجد پای کار فرزندآوری

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام رويت با بيان اينکه از اولويت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد ترويج فرزندآوري باشد، گفت: اگر قرار است در موضوع فرزندآوري اتفاقي بيفتد، کانون‌هاي مساجد بهترين مراکز در فرهنگ‌سازي براي آن هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمگی کانون های فرهنگی هنری میاجد کشور، گردهمایی دوروزه مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) در مجموعه باغ زیبا آغاز شده و در حال برگزاری است.

در نوبت عصر از نخستین روز از این گردهمایی حجت الاسلام رضا رویت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با تاکید بر ضرورت فرزندآوری، گفت: یکی از اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ترویج فرزندآوری باشد. این موضوع در بنیاد ملی خانواده نیز مورد توجه است و در فرهنگ‌سازی این مهم اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی حمایت از فضاهای فرهنگی را یکی از رویکردهای این مجموعه دانست و افزود: بنیاد ملی خانواده با واقع بینی خاص تلاش دارد از مساجد و مجموعه های مسجدی حمایت داشته باشد چرا که معتقدیم اگر قرار است در بحث فرهنگی و نیز موضوع فرزندآوری اتفاقی بیفتد، کانون های مساجد بهترین مراکز در فرهنگ‌سازی این موضوع هستند چرا که این مجموعه در مسجد و با ارکان مسجد همچون امام جماعت در ارتباط است و وظیفه و ماموریت کاری اش مسجدی است. 

 

کانون‌های مساجد پای کار فرزندآوری می‌آیند

 

حجت الاسلام رویت از گسترش تعامل و همکاری بنیاد ملی خانواده با کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: امیدواریم این همکاری و تعامل زمینه ساز اثربخشی و رخ دادن اتفاقات خوبی باشد.

وی توسعه و استمرار همکاری مجموعه بنیاد ملی خانواده با کانون های مساجد را زمینه ساز توجه به موضوع فرزندآوری دانست و گفت: امیدواریم که بتوانیم با این همکاری ها دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون فرزندآوری را حل کنیم.

حجت الاسلام رویت در ادامه بومی کردن ازدواج های دانشجویی را یکی از موضوعات قابل توجه دانست و گفت: ضرورت دارد این گونه ازدواج ها در کنار بعد دانشجویی، در شهرها و استان های کشور به شکل بومی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده اجرای طرح ملی «میهمانی امام مهربانی ها» را یکی از طرح های این بیناد برشمرد و افزود: ترویج جلسات خانگی و راه اندازی پویش های کتاب‌خوانی از جمله برنامه هایی است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت های لازم برای اجرای آن در حال فراهم شدن است؛ ضمن اینکه ضرورت دارد در مدارس مشاوره های حضوری و مجازی ارائه شود و از این طریق فعالان کانون های مساجد از مشاوره ها بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: موضوع فرزندآوری از ضرورت های مهم جامعه ما است و مجموعه بنیاد ملی خانواده آمادگی دارد از ایده ها و برنامه های فعالان کانون های مساجد در این زمینه بهره مند شود.

در ادامه این پنل تخصصی با موضوع جوانی جمعیت و خانواده، حجت الاسلام سید حسین موسوی، عضو شورای راهبردی جامعه ایمانی مشعر گفت: امروز برنامه فروپاشی خانواده ها در نظام ولایی و توحیدی، از سوی دشمنان آغاز شده است و با توجه به اینکه این موضوع را به عنوان یک راهبرد در طی سال های اخیر مطرح کرده اند شاهد هجمه های بسیار علیه خانواده هستیم. 

 

کانون‌های مساجد پای کار فرزندآوری می‌آیند

 

وی بیان کرد: اگر فساد و گناه در خانواده رخنه کند، کم کم نشاط از خانواده می رود؛ بنابراین ضرورت دارد که گسترش معنویت در خانواده را پررنگ کنیم تا نهاد خانواده مستحکم شود به ویژه آنکه بحث مهم جامعه ما امروز موضوع خانواده است. 

وی در ادامه تقویت روضه های خانگی را سبب گشایش امور خانواده در عرصه های مختلف دانست و افزود: در سیره علما مستمر به موضوع روضه های خانگی توجه شده و روضه های خانگی اثرات بسیاری در حل مشکلات بر جای گذاشته است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها نگران تربیت فرزند خود هستند. در جامعه ای که با تضاد اخلاقی مواجه است، روضه های خانگی در گسترش معنویت خانواده اثربخش است چرا که برای هویت بخشی راهی جز تمسک به اهل بیت(ع) و مجالس آنها نداریم. 

 

کانون‌های مساجد پای کار فرزندآوری می‌آیند

 

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه ما به دنبال نهضت زنانه هستیم، گفت: شیطان زمانی عرب جاهلی را به زنده به گور کردن دختران تشویق کرد امروز بواسطه نظام سلطه می خواهد زنان را تخریب و از نقش توحیدی‌شان دور کند؛ این در حالی است که نگاه اسلام و امامین انقلاب به زن و جایگاه و نقش‌آفرینی او کاملا متفاوت است؛ چنان که مقام معظم رهبری با تأکید بر نقش زنان، در محاسبات نهایی زن را قوی تر از مرد می دانند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت ما در طرح سدره گفتمان سازی تبلیغ و توانمندسازی مبلغین است، افزود: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تبلیغ و ترویج روضه های خانگی بسیار مهم است. 

وی از برپایی گردهمایی ۵۰۰ کانون مسجدی در عرصه تبلیغی خبر داد و گفت: تلاش داریم در این گردهمایی ضرورت مسئله فرزندآوری را برای فعالان فرهنگی تبیین کنیم.

وی کتاب «مثبت سه» را یکی از کتاب های پرفروش پیرامون مباحث فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد پویش ملی کتابخوانی از کتاب مثبت سه را راه اندازی خواهیم کرد چرا که معتقدیم توجه به موضوع فرزندآوری به قدری مهم است که قابل مقایسه با مسجدسازی و خانه سازی نیست.