اهتمام به توسعه کمي و کيفي کانون‌هاي مساجد در دستور کار است

اهتمام به توسعه کمی و کیفی کانون‌های مساجد در دستور کار است

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان بر همکاري بخشدار و دهياران در تاسيس کانون هاي مساجد تاکيد کرد و گفت: اهتمام به توسعه کمي و کيفي کانون‌هاي مساجد در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، مدیر و کارشناس ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در راستای ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کانون‌های مساجد و توجیه و توسعه این فعالیت‌ها در سطح استان، با بخشدار شویشه و دهیاران آن بخش دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

بهزاد کیامهر در این جلسه اظهار کرد: مساجد اصلی ترین پایگاه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی هستند و کانون های مساجد، با آموزش مبانی دینی در تحکیم باورها، اعتقادات، تغییر رفتارها و درونی کردن دین، نقش موثری را ایفا می کنند.

 

 وی، با اشاره به کارکردهای مساجد بیان کرد: همکاری و تعامل میان مردم با امام جماعت و خادم و اعضای هیئت امنای مسجد سبب حضور پررنگ مردم در آن مسجد خواهد شد و قطعا اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به همت کانون های مساجد باعث پر رونق شدن کارکردهای مساجد می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان بر همکاری بخشدار و دهیاران در تاسیس کانون های مساجد در مناطق محروم و روستایی با همکاران این ستاد تاکید کرد.

 

کیامهر، ترویج معارف قرآن و اهل بیت، توجه به منویات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری، تعامل با ائمه جمعه و جماعات، ترویج فرهنگ اقامه و احیای نماز با کیفیت مطلوب، گسترش و ترویج آموزه های دینی به ویژه حجاب و عفاف، روحیه ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر، ساماندهی کتابخانه های مساجد، اهتمام به توسعه کیفی کانون ها و توجه در برنامه ریزی ها به مسئله مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله وظایف کانون های مساجد برشمرد.