فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون هاي مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است

فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کردستان با اشاره به نقش و جايگاه کانون هاي مساجد گفت: فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون هاي مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، مدیر و کارشناس ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با هدف توسعه و گسترش فعالیت کانون‌های مساجد با بخشدار حسین‌آباد و دهیاران آن بخش دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

بهزاد کیامهر در این جلسه اظهار کرد: نهضت بازگشت به مساجد به معنای خالی بودن صحن مساجد از مردم نمازگزار نیست، بلکه به معنای بازگشت مردم برای بهره‌مندی از کارکرد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مکان عبادی است.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه کانون های مساجد گفت: فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: مسجد در هر شرایطی مهمترین پایگاه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شمار می رود و اصلی ترین سنگر مقابله با توطئه های دشمنان است.

کیامهر، با بیان اینكه دو سوم كانون های فرهنگی هنری در سطح روستاها و یك سوم نیز در شهرها فعالیت دارند، تقویت فعالیت های قرآنی و توسعه، تعمیق و ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری را از جمله اهداف راه اندازی این كانون ها عنوان كرد.



وی اذعان کرد: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق عدالت فرهنگی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به دلیل کوچک سازی دولت و واگذاری امور تصدی گری حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به مردم در قالب مراکز و مجامع فرهنگی هنری ویژه و کارکرد خاصی را دارا است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان در ادامه این جلسه، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کانون‌های مساجد را ارائه و امکانات لازم در راستای ارتقای کیفیت برنامه‌ها را مطرح کرد و خواستار توسعه فعالیت‌ مسجدی شد.