برگزاري جلسه هماهنگي برنامه هاي دهه کرامت در سنندج

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه های دهه کرامت در سنندج

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اولين جلسه هماهنگي تشريع برنامه هاي دهه کرامت با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمين پورذهبي، نماينده ولي فقيه در کردستان، مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان و ساير مديران دستگاه‌هاي فرهنگي به دبيري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در جلسه هماهنگی و سیاست گذاری برنامه‌های دهه کرامت در جمع مدیران ادارات استان اظهار داشت: ۱۰ روز اول ماه ذیقعده فاصله میان ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا(ع) به عنوان هفته کرامت نامگذاری شده است

 

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی از حضرت فاطمه معصومه و امام رضا(ع) به آموزگاران تقوا، احسان و کرامت برای تمام ادوار تاریخ نام برد و گفت: ضرورت دارد در این ایام سیره و روش اخلاقی و رفتار زندگی این بزرگان در جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان اینکه کرامت به معنای بزرگواری و تکریم است و امام رضا(ع) به اقشار ضعیف جامعه توجه ویژه‌ای داشته است، افزود: در راستای الگوگیری از راه و منش آن امام بزرگوار فرهنگ صدقات و دستگیری کردن از مردم پررنگ شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به شخصیت والای امام رضا(ع) و دوران خاصی که وی در آن زندگی کرده و اتفاقات خاص آن دوران عنوان کرد: دهه کرامت و منش اخلاقی این امام بزرگوار بخوبی به جامعه معرفی شود.

حجت الاسلام پورذهبی، با بیان اینکه تاثیرگذاری برنامه‌های این دهه از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، متذکر شد: از کارهای کلیشه ای وتکراری اجتناب شود.

 

وی تاکید کرد: برنامه‌های دهه کرامت باید بازتاب گسترده‌ای در جامعه داشته و برای مردم سودمند باشد و در محتوای برنامه‌ها ذائقه مردم مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه به بررسی حدیث «سلسلة الذّهب» اشاره کرد و یادآور شد: همه ما نوکر اهل بیت (ع) هستیم و این را با افتخار بیان کرده و امیدواریم خداوند همواره این توفیق را از ما نگیرد.

 

مدیر سنتاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان نیز در ادامه این جلسه در سخنانی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر استانی مجری برگزاری برنامه های دهه کرامت است، اظهار کرد: در همین راستا اولین و مهمترین وظیفه ما این است که سیره و زندگانی ائمه اطهار(ع) به ویژه زندگی و منش امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) برای اعضای کانون های مساجد تشریح و تبیین شود .

بهزاد کیامهر با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد در دهه کرامت بیان کرد: آذین‌بندی کانون های مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، غبارروبی مساجد، تهیه و توزیع زندگینامه امام رضا (علیه السلام) در بین کانون های مساجد استان و برگزاری کارگاه‌های علمی از جمله این برنامه هاست.