انسجام بخشي و ساماندهي فعاليت هاي تابستانه کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري با اجراي طرح «مسجد، کانون نشاط»

انسجام بخشی و ساماندهی فعالیت های تابستانه کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط»

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام حجت پناه در اولين نشست کارگروه استاني اوقات فراغت تابستانه ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بر انسجام بخشي و ساماندهي فعاليت هاي تابستانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري با اجراي طرح «مسجد، کانون نشاط» تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، اولین نشست کارگروه استانی اوقات فراغت تابستانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور اعضای کارکروه در محل ستاد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه جذب حمایت ها و بهره مندی از ظرفیت دستگاه ها استانی برای اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در برنامه کارگروه استانی اوقات فراغت قرار دارد، ادامه داد: برگزاری طرح «مسجد، کانون نشاط» به منظور جذب كودكان و نوجوانان به مساجد، ترويج معارف اسلامي، مهارت آموزي و نشاط‌بخشي و با رويکرد شبکه‌سازي و جريان‌سازي در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: تقویت زیرساخت های فرهنگی، هنری، قرآنی، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی از اهداف برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان 1403 درکانون های فرهنگی هنری مساجد است و برای این منظور از ظرفيت هاي مردمي و فعالان اجتماعي محله محور و مسجدمحور و با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنای مسجد و ظرفیت سایر تشکل ها و دستگاه های مرتبط در استان استفاده خواهد شد.

 


حجت الاسلام حجت پناه با تاکید بر اینکه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان ائمه جماعت در مساجد و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یگان های عملیاتی ائمه جمعه در سطح هر منطقه می باشند، افزود: محوریت اجرای برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و جماعات است و مدیران کانون ها باید هماهنگی های لازم را با ایشان بعمل آورند.

 

وی هویت سازی تشکیلاتی، بسترسازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مسجد، ارتقای سطح توانمندی های کانون ها در حوزه تربیت کودکان ونوجوان، جریان سازی رسانه ای و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقالت فراغت، انسجام بخشی و ساماندهی فعالیت ها و برنامه های تابستانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و راهبری، حمایت و هدایت فعالیت های تربیت محور تابستانه کانون ها را از جمله اهداف برگزاری طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» برشمرد. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در نیمه دوم خردادماه1403 به میزبانی یکی از مساجد استان برگزار خواهد شد، افزود: اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با غني سازي اوقات فراغت تابستان 1403 از ابتداي تيرماه آغاز گردیده و تا پايان شهريور ماه در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد ادامه می یابد.


 گفتنی است، تاکنون 460 باب کانون فرهنگی هنری و 33 باب کانون تخصصی خواهران در مساجد استان چهارمحال و بختیاری تاسیس گردیده که ازاین تعداد 277 باب کانون در مساجد روستایی و عشایری و 216 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرها تاسیس گردیده است.