نخستين جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت آذربايجان‌شرقي برگزار شد

نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت آذربایجان‌شرقی برگزار شد

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نخستين جلسه برنامه ريزي، هم انديشي و هماهنگي ستاد بزرگداشت دهه کرامت آذربايجان‌شرقي در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «میکائیل اسکندری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه طی سخنانی با اشاره به فعالیت ستادی این شورا در دورره جدید اظهار داشت: دهه كرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده آغازش با ولادت حضرت معصومه(ع) و پايانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) بوده و بهترین فرصت برای اشاعه هرچه بهتر فرهنگ و سیره رضوی است.

وی با اشاره به لزوم همکاری و هم افزایی نهادهای های مختلف برای اجرای هرچه بهتر برنامه های دهه کرامت افزود: طبق روال سالهای  گذشته ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مسئولیت اجرایی بزرگداشت دهه کرامت را برعهده دارد که هماهنگی و همراهی تمام نهادهای دولتی و غیردولتی در برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت ضرورت دارد.

حجت الاسلام اسکندری  با بیان اینکه بیست و یکم اردیبهشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت امامزادگان، بیست و ششم اردیبهشت روز بزرگداشت احمد بن موسی(ع) و سی و یکم اردیبهشت سالروز ولادت حضرت رضا(ع) است، افزود:  اجرای برنامه های منسجم  با محوریت امامزادگان، بهره گیری از ظرفیت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)جهت اجرای برنامه ها برای دختران جوان و نوجوان  با همکاری همه نهادها بویژه آموزش و پرورش، اداره اوقاف و آستان امامزاده سید حمزه(ع) مورد انتظار است .

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت:  برنامه های مختلفی با رویکرد تبیبین اندیشه های امام خمینی(ره) پیش بینی شده که اجرای موثر این برنامه ها نیازمند همکاری و هم افزایی نهادهای مختلف است .

  همچنین «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سخنانی همراهی دفتر امام جمعه محترم تبریز و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های دهه کرامت را زمینه ساز استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی و دولتی دانست و بر مردمی بودن برنامه های دهه کرامت تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این ستاد برگزاری برنامه ها و جشن های دهه کرامت به شکل مردمی و استفاده بهینه از ظرفیت مراکز مردم نهاد با رویکرد مبتکرانه و خلاقانه با بهره گیری از توان هنرمندان مسجدی و انقلابی است، به گونه ای که باعث جذب و آشنایی هرچه بیشتر و بهتر خانواده ها بالاخص جوانان و نوجوانان با فرهنگ و سیره رضوی باشد.

شفیعی با اشاره به برگزاری بیش از100 عنوان  برنامه توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت:  فضاسازی و تبلیغات محیطی و برگزاری جشن های خیابانی در بوستان ها و پارک ها بالاخص در مناطق محروم به صورت جد مورد انتظار است.

 همچنین حجت الاسلام «سید علی فقیه» رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان به نهاد خانواده  اظهار داشت: دشمن با تمام قوای خود با ایجاد شبهات گوناگون، اندیشه ، تفکر و سبک زندگی خانواده ها را نشانه گرفته و دهه کرامت فرصت مغتنمی است که با هم سویی مساجد، مدارس ،دانشگاه ها و نهادهای ذیربط موضوع خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی ایجاد فضا و برنامه ریزی برای حضور حداکثری خانواده ها در برنامه ها و جشن های دهه کرامت را از الزمات برنامه های این دهه برشمرد.

 گفتنی است ، در پایان این جلسه حاضرین به ارائه نکته نظرات و پیشنهادت خود برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها پرداختند.