گفتمان حجاب و عفاف با رويکرد جهاد تبيين و اقدام عملي در جامعه ظهور پيدا مي کند

گفتمان حجاب و عفاف با رویکرد جهاد تبیین و اقدام عملی در جامعه ظهور پیدا می کند

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم شکري با اشاره به اهميت پيگيري مطالبات نماينده ولي فقيه در استان البرز در رابطه با اهميت مقوله حجاب و عفاف گفت: گفتمان حجاب و عفاف با رويکرد جهاد تبيين و اقدام عملي در جامعه ظهور پيدا مي کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد استان البرز، حجت الاسلام کاظم شکری در جمع خبرنگاران جهاد تبیین را یکی از مهمترین مبناهای پیاده سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه خواند و گفت: طرح حضور در کنار اجرای طرح نور فراجا که با هدف تبیین مسئله پیاده سازی حجاب و عفاف در جامعه از طرف آیت الله حسینی همدانی مطرح شد با همراهی و هم افزایی تمامی عناصر و تمامی مردم محقق می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با لبیک به فرمان نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: جایگاه و کاربست مسائل فرهنگی متناسب با ضرورت اجرای قوانین اسلامی به ویژه مسئله حجاب وعفاف یکی از مهمترین مباحث اجتماعی است.

 

وی افزود: تلقی از فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه ارزش های نهفته در آن در قالب فعالیت ها و پدیدارهای زندگی اجتماعی موضوع قابل تأمل در میان اندیشمندان ونخبگان جامعه است.

 

وی با اشاره به اهمیت پیگیری مطالبات نماینده ولی فقیه در استان البرز در رابطه با اهمیت مقوله حجاب و عفاف گفت: گفتمان حجاب و عفاف با رویکرد جهاد تبیین و اقدام عملی در جامعه ظهور پیدا می کند.

 

به گفته حجت‌الاسلام شکری ، شیوه کلی زندگی جامعه ایران پیوند خورده با مقوله و امر حجاب و عفاف است، آنچنان که حجاب و عفاف برای مردمان این سرزمین پیش از اسلام مورد توجه بوده و همچنان مورد توجه است.

 

وی با بیان این مطلب که عفت ورزی و غیرت از جمله ویژگی های شاخص جامعه ایران اعم از زنان و مردان است توضیح داد: در عصر مدرنیته و با وجود ارائه الگوهای پیچیده و باورهای التقاطی، شاهد پیشرانی فرهنگ اسلام هستیم که مبنا و پایه آن تقویت باورهای ایمانی و الهی است.

 

حجت الاسلام شکری، حضور نوجوانان و جوانان در پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ظرفیت نام برد و اظهار کرد: شکل فرهنگ اسلامی نیازمند تبیین در میان نسل های مختلف است و این مهم با هم اندیشی و هم افزایی تمامی نهادها محقق می شود و مسجد نقش میدانی در این جریان دارد.