محفل شعر ترکي آذري«ارادت رضوي» در زنجان برگزار مي شود

محفل شعر ترکی آذری«ارادت رضوی» در زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
به گفته حاج علي اکبري، محفل شعر ترکي آذري«ارادت رضوي» از سري برنامه‌هاي هجدهمين جشنواره بين المللي شعر رضوي به زبان ترکي آذري، 23 ارديبهشت ماه در امامزاده سيد ابراهيم(ع) زنجان برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه در هسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور مسئول برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور هستند، گفت به طبع آن در استان زنجان نیز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان مسئولیت اجرای جشن‌های مردمی را برعهده دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه نگاه به برنامه های دهه کرامت استانی است، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده بیشتر برای مرکز استان و لازم است تا از تمرکز گرایی خارج و برای شهرستان ها نیز برنامه‌ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده برای این ایام به شکل  تبیینی_ ترویجی و  آیینی _ میدانی است، افزود: برنامه ریزی برای برپایی جشن های مردمی در روستاها و شهرها، برگزاری جشن تکلیف، همکاری با کاروان زیر سایه خورشید، همکاری در برگزاری جشن های مردمی برای این ایام پیش بینی شده است.

 

به گفته حاج علی اکبری، برپایی محافل انس با قرآن، مشارکت در جشن های بقاع متبرکه، مراسم جشن در مساجد مزین به نام امام رضا، پخش صلوات خاصه، برگزاری جشن مادران و دختران با همکاری هیات بنت الهدی نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: محفل شعر ترکی آذری«ارادت رضوی» از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، 23 اردیبهشت ماه در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار می شود.

 

به گفته حاج علی اکبری، این محفل با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و با حضور شاعران آیینی اجرا می شود و کتابت احادیث رضوی در حاشیه این جشنواره پیش بینی شده است.