مشارکت فعالان کانون هاي مساجد براي فرهنگسازي در طرح جوان سازي جمعيت

مشارکت فعالان کانون های مساجد برای فرهنگسازی در طرح جوان سازی جمعیت

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
جانجاني، از مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در بخش سازمان هاي مردم نهاد براي فرهنگسازي در زمينه «قانون حمايت از خانواده و جوان سازي جمعيت» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «زهرا جانجانی» دبیر ستاد جمعیت استانداری کرمانشاه، گفت: ما در دو حیطه نیاز به کمک و جبهه سازی گروه های مردمی در بحث «حیات جنین» و «ترویج کنشگری جوانی جمعیت» داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: اغلب کانون های فرهنگی هنری مساجد با عموم جامعه ارتباط دارند و این ارتباطات تا سطح خانواده ها پیش می رود.

وی ابراز کرد: باید جامعه را در بحث «سقط جنین» حساس و نگران کنیم چرا که این رفتار ناشایست و ظلم بزرگی است که توسط خود خانواده ها به فرزندانی که هنوز به دنیا نیامده اند، مرتکب می شوند.

جانجانی، با اشاره به آمار تکان دهنده و نگران کننده سقط جنین که بخشی به دلیل خطای آزمایشات پزشکی، نگرانی های اقتصادی و توجیهات بی اساس از قبیل دمیده نشدن روح در جنین رخ می دهد، تأکید کرد: سقط جنین یک امر بسیار قبیح است که متأسفانه قباحت آن خیلی دیده نشده است

وی تصریح کرد: ترویج فرزند آوری و «جوانی جمعیت» ضرورت جدی جامعه ما است اگر می خواهیم یک جامعه قوی داشته باشیم نیاز به جوان سازی جمعیت داریم.

دبیر ستاد جمعیت استانداری کرمانشاه، نیل به این مهم را مستلزم بهره مندی از فرصت طلایی ۴ تا ۵ سال آینده برشمرد و گفت: باید در این چند سال که فرصت داریم، تا وارد سیاه چاله جمعیتی نشده ایم، با مشارکت خود مردم فرهنگسازی کرده و ضمن اقدامات ترویجی و روشنگری به «حیات جنین» کمک نموده و فرزندآوری را ترویج کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نخستین نشست توجیهی با بانوان مدیر و فعالان کانون های مساجد استان در روز شنبه، ۸ اردیبهشت ماه سال جاری، خاطرنشان کرد:  ارتقاء جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون جوانی جمعیت، تبیین آسیب های تک فرزندی، فرهنگسازی و ترویج فرزند آوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعات بررسی شده در این نشست بود.