لزوم تمرکز بر اهداف مشترک آموزش و پرورش و کانون هاي مساجد براي تعالي نوجوانان

لزوم تمرکز بر اهداف مشترک آموزش و پرورش و کانون های مساجد برای تعالی نوجوانان

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
بهداني گفت: هدف آموزش و پرورش با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مشترک است و آمادگي جهت اجراي برنامه هاي مشترک به منظور تعالي نوجوانان را داريم.

مجید بهدانی رئیس آموزش و پرورش بیرجند در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار داشت: هر تغییر و تحول و انقلابی از مسجد اتفاق می افتد و در مسجد مسائل و مباحث و موضوعات مختلفی جریان پیدا می کند از جمله می توان به غلبه بحث معنویت و تغییر و تحول نوع نگاه در جوان و نوجوان اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: کانون های مساجد این موضوع را از نگاه فرهنگی و هنری دنبال می کنند و یک مسئله بسیار مهم و اساسی در دنیا است که بخواهیم بنیان های فکری جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان را از نگاه فرهنگی و هنری پایه ریزی و ثابت کنیم.

بهدانی ادامه داد: اگر می بینیم که کشورهای مختلف بر مباحث هنری سرمایه گذاری می کنند به این نتیجه رسیده اند که راه های دیگر تاثیرگذاری ماندگاری ندارند و صرفا مسیر فرهنگ و هنر است که می تواند یک جامعه را تغییر دهد.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند در ادامه گفت: چه بهتر است که این تغییر و تحول در مسجد اتفاق بیافتد و فرهنگ و هنر ذیل معنویت انجام شود و این موضوع کلیدی است و باید درود فرستاد بر کسانی که پایه گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد بودند.

وی افزود: مسئولین فرهنگی هنوز جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد را درک نکرده اند و آموزش و پرورش به عنوان رسالت خودش می خواهد دانش آموز را به حیات طیبه برساند و این موضوع جز از مسیر مسجد امکان پذیر نیست.

بهدانی عنوان کرد: بر روی پیوند بین مدرسه و مسجد تاکید شده است و در شهرستان بیرجند طی سال گذشته با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد چند برنامه مشترک در مساجد برگزار کردیم و هر مدرسه حداقل یک کلاس خود را در مسجد تشکیل دادند.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: باید مدیریت ها را به مدارس بدهیم و نباید در مرکز برای همه مدارس یک نسخه تعیین کنیم و به مدارس بیرجند ابلاغ کردیم که باید پیوند بین مسجد و مدرسه وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: هدف آموزش و پرورش با کانون های فرهنگی هنری مساجد مشترک است و آمادگی جهت اجرای برنامه های مشترک به منظور تعالی نوجوانان را داریم.