دهه کرامت فرصت ترويج عشق به اهل بيت(ع) است

دهه کرامت فرصت ترویج عشق به اهل بیت(ع) است

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آيت الله فلاحتي با بيان اينکه دهه کرامت فرصتي مناسب جهت تبيين زندگي اهل بيت(ع) است گفت: در سايه شادي و نشاط به تعريف و تمجيد از اهل بيت(ع) پرداخته و اين عشق را ترويج دهيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (سه‌شنبه،11 اردیبهشت) در جلسه استانی ستاد دهه کرامت با اشاره به ارکان مسجد و محوریت امام جماعت در اجرای فعالیت‌های مسجدی گفت: ارکان و محورهای مساجد شامل امام جماعت، اهالی مسجد، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری باید مساجد را به سمت جوان‌سازی و جوان‌گرایی سوق دهند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه فلسفه کانون‌های مساجد بر جذب و ارتقای جوانان است افزود: حضور جوانان در مسجد، امید افزایی و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

 

 

وی بر تعامل مدیران کانون‌ها با مسئولان شهرستانی به ویژه امامان جمعه تاکید کرد و خواستار برگزاری نشست‌های فصلی و برنامه‌ریزی و هماهنگی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد شد.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید بستر لازم جهت فعالیت جوانان در مساجد فراهم شود اذعان کرد: از طلبه‌های جوان در مساجد جهت گردهمایی جوانانه و بررسی مسائل و پاسخ به شبهات بهره گرفته شود.

 

وی در ادامه به اشاره به دهه کرامت و نامگذاری روزهای این دهه مبارک اظهارکرد: این ایام فرصتی مناسب جهت تبیین زندگی اهل بیت(ع) به ویژه بانوان است که زندگی خود را وقف تبلیغ و گسترش اسلام کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به بعد شادی آفرین دهه کرامت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تاکید کرد و افزود: در این ایام که مربوط به معنویات دینی است نباید از اصل غافل شویم و با شور و نشاط اجتماعی مردم را به دین و اهل بیت(ع) دعوت کنیم.

 

وی بر تبیین سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) تاکید کرد وادامه داد: تبیین جایگاه اهل بیت(ع) با بهره گیری از ظرفیت رسانه و صدا و سیما مورد توجه باشد.

 

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: این مجالس باید عامل افزایش دانش و آگاهی جامعه به اهل بیت(ع) شود و در سایه شادی و نشاط به تعریف و تمجید از اهل بیت(ع) بپردازیم.