نشست صميمانه اهالي قرآن در اسفراين به همت کانون هاي مساجد

نشست صمیمانه اهالی قرآن در اسفراین به همت کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
جمعي از فعالان قرآني شهرستان اسفراين به دعوت از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، ميزبان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نشستی صمیمانه با فعالان قرآنی در خصوص مسجد محوری و رونق بیشتر محافل قرآنی خانگی  به گفتگو نشست.

 

«تقی صادقی»، در این نشست که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین و در سالن اجتماعات طبقه فوقانی این اداره برگزار شد، به تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و تشکیل پایگاه های قرآنی در مساجد را مورد توجه قرار داد و انس با فرهنگ قرآن را از اولویت برنامه های سال جاری معرفی کرد.

 

وی ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی، توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به این حوزه محوری با تدوین و اجرای طرح "خانه های نور" را توضیح مختصری داد و افزود: در تلاشیم  با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 300 نقطه استان این طرح اجرا شود.

صادقی  در توضیح بیشتر افزود: فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرآنی خانگی در  چهار  سطح  روخوانی، روانخوانی، تفسیر و  نیز تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرآنی باشیم و نتیجه  آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه شاهد باشیم.

 

«حسین هلاکویی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین نیز در این نشست حاضر بود و که با نمایشگاهی از آثار تجسمی فعالان و هنرمندان این شهرستان از اهالی قرآن میزبانی کردند.

 

گفتنی است؛ در این نشست فعالان قرآنی و مدیران کانون های مساجد حاضر ضمن ارائه نقاط نظر و پیشنهادات از جمله ایجاد فضای مانوس تر برای کودکان و نوجوانان در مسجد، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد شدند.

 

پایان/