نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت در قزوين برگزار شد

نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست هماهنگي و برنامه ريزي ستاد بزرگداشت دهه کرامت در قزوين با حضور اعضاي اين ستاد در سالن جلسات شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام غلامحسن شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این نشست بیان کرد: دهه کرامت از اول ماه ذی القعده برابر با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا 11 ماه ذی القعده مصادف با سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: نامگذاری این ایام با عنوان دهه کرامت، حکمت اجتماعی دارد تا به نوعی روح کریمانه ملت عظیم الشان ایران اسلامی را به جهانیان اعلام کرد، ملتی که بارها در مناسبت ها و حوادث مختلف اهل سخاوت و ایثار بودند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: دهه کرامت یادآور عالی ترین علایق حضرت معصومه (س) به برادر و امام خویش است که بزرگترین جهاد تبیین را این 2 بزرگوار انجام دادند و بنای ما هم باید بر این باشد که علاوه بر مردمی بودن و محله محور بودن برنامه ها در دهه کرامت، در جهت جهاد تبیین حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جشن های دهه کرامت با استفاده از ظرفیت مساجد و همچنین فضای مجازی عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که برگزاری جشن ها در شهرها و روستاها، راه اندازی کاروان شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

در ادامه حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین هم اظهار کرد: کانون های مساجد یکسری برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه کرامت اجرا می کند که یکی از برنامه ها جشن دخترانه است.

 

وی تصریح کرد: برنامه دیگر برگزاری مسابقه و کارگاه نقاشی ویژه دختران هشت تا 13 سال است که در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین پیشنهاد می شود مسابقه کتابخوانی از کتاب «معصومه» نوشته نرجس شکوریان فرد داشته باشیم که انتشارات مربوطه در صورت خرید یک هزار جلد از این کتاب، تخفیف 50 درصدی را هم ارائه می دهد.

 

وی یادآور شد: لازم است با هم افزایی بین اعضای این ستاد کاری کنیم برنامه های دهه کرامت به صورت مضاعف و اثربخش تر برگزار شود.

 

گفتنی است در این نشست، اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گزارشی از برنامه های خود شامل برگزاری جشن ها، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، پویش آزادی زندانیان، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در مدارس، حضور خادمان حرم رضوی در مناطق مختلف استان و غیره ارائه کردند.