نشست هماهنگي اوقات فراغت کانون‌ هاي مساجد آذربايجان شرقي برگزار شد

نشست هماهنگی اوقات فراغت کانون‌ های مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نخستين جلسه هماهنگي و ساماندهي برنامه ‌هاي اوقات فراغت کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي با محوريت برنامه هاي تربيتي برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، نخستین جلسه هماهنگی و ساماندهی  برنامه ‌های اوقات فراغت کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با محوریت برنامه های تربیتی و آموزشی با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

 مرتضی شفیعی ، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در این جلسه با توصیف طرح اوقات فراغت به عنوان یکی از طرح های موفق در جذب کودکان، جوانان و نوجوانان به مساجد و تامین فضای مناسب برای ارائه آموز شهای لازم به این قشر از جامعه اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی، پیوند مسجد، مدرسه و خانه از طریق ایجاد پل های ارتباطی بین این سه نهاد مهم ، شناسایی  ظرفیت ها، توانمندی ها، فعالیت ها و برنامه های خلاقانه و مبتکرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه کودک و نوجوان، و همکاری و هم افزایی  بین نهادهای مستقر در مساجد از پیامدهای مهم و نتایج مثبت اجرای طرح اوقات فراغت می باشد.

 شفیعی با تاکید  بر لزوم تقویت و گسترش برنامه های تربیت محور در قالب طرح اوقات فراغت خاطر نشان کرد:  نیاز سنجی ، مخاطب شناسی و نو آوری لازمه همه برنامه های فرهنگی بویژه برنامه های تربیت محور بوده و سمت و سوی این برنامه ها باید در جهت جذب مخاطب به مسجد باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تعامل، همکاری و هم افزایی نهاد های متولی امور کودکان ،جوانان و نوجوانان را از لازمه های اجرای موفق طرح های اوقات فراغت دانست و بر انعقاد تفاهم نامه های همکاری با نهادهای همسو و مجری ، استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه های فرهنگی ، شناسایی ظرفیت های آموزشی، اردویی و تفریحی استان و ایجاد زیر ساخت های لازم برای استفاده کانون های مجری طرح اوقات فراغت از این ظرفیت ها تاکید کرد.

 بنابراین گزارش، اولویت حمایت از کانون های فعال در عرصه های تربیتی، برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برای کانونهای رابط و پیشران، مدیران کانون های تخصصی خواهران و مدیران کانون های تربیت محور، تقویت و توسعه برنامه ها و فعالیت های پایگاه های قرآنی، شناسایی، ساماندهی و افزایش گروه های هنری مسجدی از جمله مباحث مطروحه در این جلسه بود.

  گفتنی است، مستند سازی فعالیت ها و تولید محتواهای مناسب به منظور ارائه در شبکه کانون های مساجد، آموزش ثبت فعالیت های در سامانه بچه های مسجد و  بهره مندی از تجربیات موفق سالهای گذشته برای تقویت نقاط قوت در اجرای هرچه بهتر طرح اوقات فراغت به عنوان دیگر مصوبات این جلسه عنوان شد.