شناسايي ظرفيت هاي منطقه ۱۷ در اجراي مصوبات فرهنگي هيات دولت توسط کانون هاي مساجد

شناسایی ظرفیت های منطقه ۱۷ در اجرای مصوبات فرهنگی هیات دولت توسط کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئيس ستاد کانون هاي مساجد کشور در ابتداي اين نشست با اشاره به نگاه تحولي به مصوبات فرهنگي هيات دولت در منطقه گفت: نقش ستاد کانون هاي مساجد در اجراي اين مصوبات نبايد کميته امدادي و خدمات رساني باشد بلکه بايد ظرفيت هاي فرهنگي منطقه شناسايي و به کار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری با هدف هماهنگی در اجرای مصوبات فرهنگی هیات دولت به منطقه ۱۷ با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور عصر امروز در مسجد چهارده معصوم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در ابتدای این نشست با اشاره به نگاه تحولی به مصوبات فرهنگی هیات دولت در منطقه گفت: نقش ستاد کانون های مساجد در اجرای این مصوبات نباید کمیته امدادی و خدمات رسانی باشد بلکه باید ظرفیت های فرهنگی منطقه شناسایی و به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه حلقه های تخصصی و تربیتی فرهنگی و قرآنی در این راستا در کانون های مساجد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه ها و سازمان های دست اندکار فرهنگی مسجد محور هستند و در این مسیر از ظرفیت های مسجدی استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه هویت کانون و بسیج در مساجد قابل مقایسه با کارکردهای نهادهای دیگر نیست، اظهار داشت: منطقه ۱۷به عنوان منطقه یک راهبر در این مصوبات معرفی شده است بنابراین لازم است کانون ها به عنوان یکی از بازوهای اجرایی تمام همت خود را به کار گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های مساجد در کنار ظرفیت های نهادها و موسسات پیگیر مصوبات هیات دولت در سفر به منطقه ۱۷ در زمینه های اوقات فراغت و اردویی و خدمات تفریحی و آموزشی خواهد بود.

در ادامه این نشست مدیران کانون های مساجد منطقه ۱۷ به تبادل نظر و بیان مسائل خود و انتقادات و پیشنهادات پرداختند.

لازم به ذکر است، دکتر رئیسی، رئیس جمهور به همراه هیات دولت پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم پس از بازدید از بخش هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر حضور یافت.

پایان پیام/