دومين نشست کارگروه استاني طرح «مسجد، کانون نشاط» کرمان برگزارشد.

دومین نشست کارگروه استانی طرح «مسجد، کانون نشاط» کرمان برگزارشد.

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
دومين نشست کارگروه استاني طرح «مسجد، کانون نشاط» با ميزباني از دو کانون فعال فرهنگي هنري مسجد استان در محل ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ دومین نشست کارگروه استانی طرح «مسجد، کانون نشاط» با میزبانی از دو کانون فعال فرهنگی هنری مسجد استان در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

در این نشست مدیران کانون فرهنگی هنری امام محمدباقرعلیه السلام و شهید حاج قاسم سلیمانی که سالها تجربه کار با نوجوانان دارند، به ارائه گزارش و پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و تنوع در فعالیت های مسجدی به گونه ای که بسته ای مرکب از برنامه های آموزشی، تربیتی، هنری، ورزشی، اردویی، بصیرتی، کارآفرینی، دورهمی صمیمانه و...ارائه بدهد را باعث جذب و ارتباط نوجوانان با مساجد عنوان کردند.

جذب نوجوانان از طریق موکب های فرهنگی در فضای پیرامونی مسجد، تقدیر از دختران محجبه، ارتباط مستمر با مدارس، شناسایی ظرفیت های جدید مسجدی و... نیز در این نشست مطرح و پیشنهاد شد: اعضای فعال کانون های مساجد هم مانند اعضای بسیج یک کارت شناسایی داشته باشند.

رایزنی با نهادهای مختلف به منظور قرار دادن امکاناتی که می تواند در اوقات فراغت در اختیار بچه های مسجد قرار بگیرد به ویژه در بخش خدمات رفاهی و تفریحی، از دیگر نتایج این نشست بود.

بر اساس گزارش شبستان؛ طرح مسجد، کانون نشاط قرار است برای ۳۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد شمال استان هدف گذاری شود.