مسجدي‌ها در اروميه حامي فرزندآوري؛ کانوني که بانوان را از بارداري تا پس از زايمان تنها نمي‌گذارد

مسجدی‌ها در ارومیه حامی فرزندآوری؛ کانونی که بانوان را از بارداری تا پس از زایمان تنها نمی‌گذارد

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
کانون تخصصي خواهران «حضرت فاطمه الزهرا(س)» در اروميه با رويکردي نو به بحث فرزندآوري و جواني جمعيت، فعاليت‌هاي اثرگذاري را براي بانوان و دختران جوان در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی؛«زهرا ابوالفتحی»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)، با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت برنامه‌های این کانون جوانان، ازدواج و فرزندآوری است، اظهار کرد: «برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و خانواده، تربیت فرزند و مشاوره رایگان در زمینه سقط جنین از جمله فعالیت‌های این کانون برای بانوان و دختران جوان است.

وی ادامه داد: اعضای این کانون به صورت جهادی در مساجد و فرهنگسراها نیز فعال هستند و با ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌ها، بانوان را به فرزندآوری تشویق می‌کنند.

 

ابوالفتحی با اشاره به اینکه این کانون بانوان را پس از زایمان نیز تنها نمی‌گذارد، گفت: «حتی بانوان مسجدی برای این خانم‌ها ویارانه آماده می‌کنند و پیگیر احوالات و حل مشکلات آنها هستند.

همدلی و همراهی، دیگر ویژگی بارز این کانون است. مدیر کانون با تاکید بر این موضوع، خاطرنشان کرد: در کانون ما همه با هم همدل هستیم و می‌توان گفت بیشتر از اعضای خانواده کنار هم زندگی می‌کنیم.

این رویکرد نو و توجه ویژه به فرزندآوری، کانون تخصصی خواهران «حضرت فاطمه الزهرا(س)» را به الگویی موفق در زمینه ترویج فرزندآوری در بین بانوان جوان تبدیل کرده است.

 

در این راستا طرح «میخواهم زنده بمانم» از سری برنامه های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری استان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ارومیه که تخصصی خواهران بوده با حضور بانوان به صورت مکرر در حال برگزاری است.

 

گفتنی است: رویداد جایزه جوانی جمعیت در استان آذربایجان غربی به دبیری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد. خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان از جمله محورهای رویداد است و بخش رسانه‌ای رویداد جایزه جوانی جمعیت نیز انتشار اخبار، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تولید برنامه تلویزیونی، تولید برنامه رادیویی، تولید برنامه شبکه خانگی، تولید اثر سینمایی، انتشار یادداشت و تحلیل در رسانه از جمله بخش ها است.

متقاضیان شرکت در سطح استانی می توانند آثار خود را در وبگاه B۲n.ir/jameyataz و متقاضیان شرکت در سطح ملی در وبگاه www.jameyat.ir ارسال کنند و شرکت همزمان در هر دو سطح رویداد پیشنهاد می گردد و مهلت ارسال آثار و دستاوردها پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری ۱۴۰۳ است.