جلسه ستاد دهه کرامت استان سمنان برگزار شد

جلسه ستاد دهه کرامت استان سمنان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
جلسه ستاد دهه کرامت استان سمنان با حضور «مرتضي طاهريان» ، مسئول دبيرخانه ستاد دهه کرامت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ جلسه ستاد دهه کرامت استان سمنان با حضور «مرتضی طاهریان» ، مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مسئول دبیرخانه ستاد دهه کرامت کشور در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به دهه کرامت ، بیان کرد: استان سمنان بعنوان بین الحرمین میزبان زائرین حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد و در این دهه به نحو مطلوب و با برنامه ریزی بهتر برنامه های دهه کرامت در استان اجرا خواهد شد.

 

«فرشید فلاح لاله زاری» با تقدیر از حضور مسئول دبیرخانه ستاد دهه کرامت کشور در استان سمنان ، گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کاتنون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مختلفی را در ایام دهه کرامت با همکاری و تعامل با سایر نهاد ها و تشکل ها در سطح استان برگزار خواهند کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمناان نیز دراین جلسه با بیان اینکه در اجرای برنامه های دهه کرامت با به میدان آمدن همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در استان برگزار خواهد شد، گفت: در این دهه  ظرفیت بانوان باید بیشتر مورد توجه باشد و خوشبختانه برنامه های مختلفی در این ایام  با محوریت روز دختر و تکریم از بانوان برگزار خواهد شد که امیدواریم از این برنامه ها حمایت شود.

 

حجت الاسلام« عباس خرمیان» با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س)یک شخصیت والایی بودند که علما هر روز به پابوسی آن حضرت مشرف می شدند و از جایگاه والای ایشان بهره مند مي شدند، بیان کرد: در دین اسلام زن جایگاه ویژه ای دارد و دهه کرامت دهه بروز جایگاه واقعی یک زن در جامعه است که یک زن می تواند یک مربی و الگو باشد برای تمام زنان عالم باشد و حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی برای همه دختران و زنان جامعه اسلامی می باشند.

 

وی با بیان اینکه در برنامه های دهه کرامت برنامه های دختران و بانوان بطور ویژه دیده شود، افزود: برنامه های دهه کرامت با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و نهاد و تشکل ها و با مشارکت مردم برگزار می شود و از ظرفیت ها در راستای باشکوه تر برگزار شدن برنامه های دهه کرامت استفاده شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای برنامه هایمختلف در دهه کرامت در استان سمنان، گفت: با وحدت و همدلی موجود در استان سمنان برنامه های دهه کرامت با حضور پرشور و مشارکت مردم استان در مساجد، بقاع متبرکه و نقاط مختلف شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

 

«محمد امین حقیقت» افزود:  مردم ایران اسلامی و بطور خاص مردم استان سمنان که میزبان زائران امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می باشند در این ایام ارادت ویژه ای به ساحت مقدس این دو بزرگوار دارند.

 

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان سمنان با اشاره به تعریف 4 محور در برنامه های دهه کرامت در استان سمنان، گفت: ارتقاء اثر بخشی زیارت در گسترش مفاهیم اخلاقی در جامعه، ایجاد نشاط درجامعه،افزایش سرمایه های اجتماعی و افزایش مشارکت های مردمی ماموریت های مهم در دهه کرامت خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بمناسبت دهه کرامت اشاره کردو افزود: برگزاری جشن روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، تگکریم از امامزادگان ، برگزار جشن های خانوادگی ، برگزاری محافل قرآنی در قالب طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی» ، اجرای سرود، کارگاه قصه گویی،اکران فیلم و ... از مهمترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان خواهد بود.