نگاه هم افزايي در برنامه هاي دهه کرامت بسيار مورد توجه است

نگاه هم افزایی در برنامه های دهه کرامت بسیار مورد توجه است

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طاهريان با بيان اينکه نگاه هم افزايي در برنامه هاي دهه کرامت بسيار مورد توجه است، گفت: در حوزه مسائل ديني بايد جريان ساز باشيم و دغدغه مندي در حوزه فرهنگي بسيار مهم است و با تلاش همه ارکان و نهاد ها به بهترين نحو برنامه هاي دهه کرامت در استان اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «مرتضی طاهریان» در جلسه ستاد دهه کرامت استان سمنان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با بیان اینکه  نگاه هم افزایی در برنامه های دهه کرامت بسیار مورد توجه است، بیان کرد: در حوزه مسائل ديني بايد جریان ساز باشیم و دغدغه مندي در حوزه فرهنگی بسیار مهم است و با تلاش همه ارکان و نهاد ها به بهترین نحو برنامه های دهه کرامت در استان اجرا شود.

 

مسئول دبیرخانه ستاد دهه کرامت کشور با تاکید بر اینکه در کار برای اهل بیت مردم بصورت خودجوش وارد میدان می شوند، افزود: اهل بیت(ع) در این راستا توجهات ویژه ای خواهند داشت و استان سمنان که میزبان زائرین حرم رضوی و حرم بانوی کرامت می باشد می طلبد که برنامه هاي جامع و متنوعی را در دهه کرامت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال تمرکز جدی بر برنامه های روز دختر در دهه کرامت می باشد ، افزود:  آئین آغاز دهه کرامت در روز پنج شنبه قبل از فرارسیدن دهه کرامت می باشد و بصورت همزمان جشن روز دختر در روز پنج شنبه عصر در سراسر کشور برگزار شود.

 

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نگاه به جشن روز دختر این است که با حضور خانواده ها نیز می تواند باشد ، گفت: برنامه های دهه کرامت و جشن مادر و دختری در مسجد با محوريت حضور خانوادگی در مسجد مد نظر است که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه فعالیت هایی را خواهند داشت.

 

طاهریان با بیان اینکه رویکرد جدی همه مجموعه ها در حوزه دهه کرامت توجه به  روز دختر می باشد، تاکید کرد: ائمه جماعات به مسئله برنامه های دهه کرامت و روز دختر توجه ویژه داشته باشند و حضور ائمه جماعات در مدارس دخترانه محله و تجلیل از دختران مورد توجه باشد.

 

مسئول دبیرخانه ستاد دهه کرامت کشور  با اشاره به  اینکه دهه کرامت ظرفیت اجتماعی خاصی را به واسطه محبت خواهر و برادری دارد که این موضوع نیز مورد توجه است، یادآور شد:جشن های منتسب به اهل بیت باید قاعده مند باشد و یکی از اهمیت برگزاری جشن ها در مساجد برای قاعده مندي با محوريت شادی مومنانه می باشد.

 

وی تاکید کرد: در جشن های دهه کرامت از موضوع خانواده غفلت نشود و در بسیاری از روز های دهه کرامت به موضوع خانواده تاکید شده است و انتظار می رود در برنامه های دهه کرامت استان سمنان نیز به موضوع خانواده توجه ویژه ای شود.

 

طاهریان در پایان با بیان اینکه نگاه متوازن به مناسبت های ایام دهه کرامت ضرورت دارد، افزود: علاوه بر توجه به ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) که مراسم مختلف برگزار خواهد شد در نکوداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) بعنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی نیز باید برنامه های شایسته ای برگزار شود و در زمینه روز تکریم امامزادگان نیز با هماهنگی اوقاف و امور خیریه برنامه های خوبی برگزار خواهد شد.