نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان يزد برگزار شد

نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان یزد برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان يزد با حضور دستگاه هاي فرهنگي دولتي و مردمي استان يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان یزد با حضور دستگاه های فرهنگی دولتی و مردمی استان یزد در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شد.

 

محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: ستاد بزرگداشت دهه کرامت به عنوان یکی از کارگروه های فرهنگی در زمینه دهه کرامت است که برنامه های این دهه را با محوریت دستگاه های فرهنگی مورد توجه قرار داده است.

 

وی افزود: امسال همزمان با این دهه برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود که با محوریت تشکل های مردمی اجرا می شود که از جمله این برنامه ها می توان به جشن های زیر سایه خورشید، حضور خدام بارگاه رضوی و همچنین خادمان حضرت معصومه (س) در استان اشاره کرد.

 

رستگاری بیان کرد: تلاش ما این است که هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی مردمی و دولتی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد در این نشست گفت: تعامل با امامان محله یکی از رویکرد های اصلی ما است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم در محلات گام های مثبت فرهنگی برداریم.

 

وی افزود: رایزنی با هیات های محفلی و سنتی از جمله برنامه های اصلی ما است که امیدواریم در دهه کرامت بتوانیم این برنامه ها را اجرایی کنیم و سعی داریم برنامه های محتوایی در این مناسبت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام دادآفرین گفت: روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر  در زمینه اجتماع دختران حاج قاسم میتواند نمایش خوبی در منزلت و جایگاه زن باشد.

 

علیرضا ثواچه، مدیرکانون رهپویان صبح امید یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه های دهه کرامت با محوریت حضرت معصومه (س) گفت: امسال برای 11 امین سال میزبان سفیران کریمه اهل بیت (ع) در استان هستیم.

 

وی افزود: بانی اولین برگزاری و دعوت از کریمان اهل بیت (ع) از استان یزد آغاز شده است و هم اکنون نیز در سراسر کشور اجرا می شود.

 

ثواچه گفت: ما هر سال 4 تا 5 سال میزبان سفیران کریم اهل بیت (ع) هستیم و امسال نیز شعار محوری آستان « با شما سربلندیم» برنامه های دهه کرامت آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: اعزام خادمان به 25 شهر در کشور و همچنین 29 کشور انجام می شود و در استان یزد نیز در این چند روز شاهد حضور خادمان در دو شهرستان تفت و مهریز هستیم و ویژه برنامه های مختلفی را نیز داریم.

 

وی گفت: بیش از 50 برنامه در این زمینه در نظر گرفته ایم  که با محوریت دختران و بانوان اجرا می شود.

 

میرشریف مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان نیز در این نشست با اشاره به برنامه های این اتحادیه گفت: برنامه های این دهه با محوریت دختران در مدارس استان برگزار می شود و نگاه ویژه ای به حضرت معصومه (س) داریم.

 

وی گفت: در این راستا جشنی با حضور بیش از 400 نفر از دختران دانش اموز یزدی برگزار می کنیم که از 8 صبح تا 18 ادامه دارد و برنامه های مختلفی برای آنها برگزار می کنیم.

 

عظیمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه های سازمان در شهر یزد گفت: دهه کرامت امسال با محوریت دختران و بانوان یزدی برگزار می شود که سعی کرده ایم مشرکت مردمی را در این برنامه ها به خوبی داشته باشیم.

 

وی افزود: برپایی جشن دختران حاج قاسم، جشنواره پخت کیک خانگی، جشن های محله ای با 6 محله شهر یزد، شب شعر رضوی با حضور شاعران کشوری، برپایی چایخانه حضرتی از جمله این برنامه ها است.

 

حجت السلام متوسل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد نیز در این نشیت گفت: با توجه به عظمت دهه کرامت بایستی کارهای فاخر این دهه را همانند جشن های زیر سایه خورشید مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: از جمله برنامه هایی که می تواند در این دهه برگزار شد شامل برگزاری جشن ها در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه ها است.

 

حجت الاسلام متوسل بیان کرد: با توجه به این که ارتباط بین نهضت امام خمینی (ره) و حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بسیار زیاد است ما باید کارهای تبیینی در این راستا داشته باشیم و اجرا کنیم.