آموزه هاي ديني را به زبان امروز بين دختران گسترش دهيم

آموزه های دینی را به زبان امروز بین دختران گسترش دهیم

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
انقاني با تاکيد بر اينکه بايد آموزه هاي ديني را به زبان امروز بين دختران گسترش دهيم، گفت: نگاه فرهنگي ايرانيان به بانوان نشان از توجه تمدني ايراني ها به زن است.

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، مرتضي انقاني، ضمن تبريک به مناسبت فرا رسيدن دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصتي بي بديل براي ترويج  نگاه متعالي اسلام به شخصيت بانوان خصوصاً با وظيفه دختري و خواهري در تمدن اسلامي ايراني است.

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي، افزود: نگاه متعالي اسلام اشاره دارد به اينکه بانوان مسلمان بايد در راه فرزانگي و علم تلاش کند در راه خودسازي معنوي و اخلاقي تلاش کند.

وي بيان کرد: نگاه تمدني اسلامي ايراني ما در خصوص حيا و عفت زنانه اشاره دارد که  عفت و عصمت و طهارت زن مسلمان بايد در حدي باشد که چشم و نظر هرزه بيگانگان را به خودي خود دفع کند.

اين مقام مسئول اضافه کرد: دنياي  استکباري ِسرشار از جاهليت و عقب ماندگي در اشتباه محض است،  که فکرمي کند با لفاظي هايي بي ارزش از حق و حقوق زن دفاع مي کند؛ نگاه فرهنگي ايرانيان به زنانِ فاضله و با کرامت در طول تاريخ  ايران نشان از توجه تمدني ايراني ها به اين مسئله دارد.

 انقاني ادامه داد: در تعبير اسلام، زن در محيط خانه دلارام شوهر و فرزندان است، آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده  مرهون اوست و دامن پرمهر و پر عطوفت مادر است که با سخنان پرنکته و مهرآميزش فرزندان سالمي را از لحاظ رواني تربيت مي کند که هر کدام به تنهايي يک جامعه  هستند.

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي اظهار داشت: اگر در دهه کرامت و اين فرصت تبليغي بتوانيم آموزه هاي ديني در خصوص زن و دختر را  خصوصاً به نوجوانان جامعه اسلامي ايراني با زبان امروزي يادآوري و تعليم دهيم جامعه  خود به خود در مسير ارزش ها حرکت خواهد کرد و از گزند دشمنان نيز در امان مي ماند.