هنر بهترين ابزار براي انتقال مفاهيم تربيتي است

هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم تربیتی است

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدير ستاد کانون هاي فرهنگي مساجد آذربايجان شرقي هنر را بهترين ابزار براي انتقال مفاهيم تربيتي دانست.

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» عصر دیروز در جمع  رابطین فهما، مدیران کانون های تربیت محور و مدیران کانون های تخصصی خواهران ، طی سخنانی با توصیف هنر  به عنوان یکی از بهترین ابزار انتقال مفاهیم تربیتی بویژه برای نسل جدید اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سال های اخیر اهداف و رویکردهای تربیتی خود را با استفاده از ابزار هنر و بهره گیری از ظرفیت، توان و تخصص هنرمندان مسجدی دنبال می کند.

شفیعی اظهار داشت: استفاده از قالب های هنری در آموزش و تربیت  علاوه بر ایجاد سرگرمی و جذابیت موجب انتقال باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی به مخاطب شده و می تواند یکی از عوامل جذب و نگهداشت  کودكان،نوجوانان و جوانان در فضای معنوی مساجد باشد.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف هنری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: تمامی این جشنواره ها علاوه بر وجه هنری دارای اهداف مهم تربیتی و آموزشی بوده و بواسطه برگزاری این جشنواره ها صدها هنرمند مسجدی شناسایی، جذب و تربیت شده است.

  مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد  افزود: تقویت و حمایت از گروه های هنری، برگزاری دومین دوره آموزشی مدرسه، تئاتر، شبستان، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف در حوزه هنرهای نمایشی و تجسمی ، شناسایی هنرمندان مسجدی، ثبت  مشخصات و نمونه آثار این هنرمندان در سامانه بچه های مسجد  و معرفی هنرمندان مسجدی واجد شرایط  به صندوق هنر بخشی از برنامه ها یپیش روی این ستاد در حوزه هنر و فعالیت های هنری خواهد بود.

وی با توصیف سامانه بچه های مسجد به عنوان یکی از ابزارهای رصد ،پالایش و ارزیابی  فعالیت کانون های فرهنگی هنری اظهار داشت: پنجمین رویداد ملی فهما  در سالجاری از مجرای همین سامانه برای اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مسجدی و کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیتهای فرهنگی هنری بچه های اجرا خواهد شد و امیدواریم همانند سالهای گذشته شاهد درخشش کانون های فرهنگی هنری استان در این رویداد باشیم.  

وی همچنین اظهار داشت: تفام نامه های مختلفی با نهادها و ارگانهای مختلف دولتی و خصوصی منعقد خواهد شد که سعی میکنیم  با فراهم کردن زیر ساخت های لازم امکان استفاده از خدمات و امکانات این نهادها را برای کانون ها  فراهم کنیم.

   شفیعی اجرای طرح مسجد کانون نشاط با امکان ارائه خدمات اردویی،طرح مشاوره رایگان، دوره های مختلف آموزشی بویژه در حوزه خانواده و سبک زندگی، جمعیت و فرزند آوری  و حمایت از طرح های ابتکاری و خلاقانه کانونها را از دیگر برنامه های ستاد کانونهای مساجد استان در سال جاری برشمرد و خاطر نشان کرد: تلاش برای افزایش سطح کیفی برنامه ها در اولویت خواهد بود.

بنابراین گزارش بیمه فعالان فرهنگی هنری مساجد، تقویت و حمایت از پایگاه های قرآنی موجود و افزایش تعداد این پایگاهها، برگزاری هفدهمین جشنواره قرآنی مدها متان و مسابقات قرآنی بین کانونی، ادامه  اجرای طرح پالایش کتاب و تزریق کتب جدید به کتابخانه کانونها و حمایت از طرح های شاخص کانون های فرهنگی هنری به عنوان مهمترین برنامه های ستاد فهما در سال جاری توسط کارشناس مسئولان مالی، فرهنگی و ساماندهی ستاد استان مطرح شد.

 گفتنی است،توضیحات مربوط به طرح مسجد کانون نشاط،نحوه فعالیت کانون های تخصصی خواهران، نحوه ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد و نحوه اخذ مجوز از این سامانه از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.