اميد آفريني از عوامل مهم در حفظ روحيه انقلابي است

امید آفرینی از عوامل مهم در حفظ روحیه انقلابی است

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام علي خاک رنگين اميد آفريني را از عوامل مهم در حفظ روحيه انقلابي توصيف کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «حجت الاسلام علی خاک رنگین» پژوهشگر دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و نویسنده و پژوهشگر دینی، عصر دیروز در جمع مدیران و منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  با اشاره به تلاش های  همه جانبه دشمنان  برای ایجاد روحیه یاس و نا امیدی در جامعه اظهار داشت: امید آفرینی با بهره گیری از جهاد تبیین  و روشنگری اذهان از عوامل مهم در حفظ انقلاب و حفظ روحیه انقلابی است.

حجت السلام خاک رنگین  بیان دستاوردهای انقلاب ، پیشرفت ها و ظرفیت های کشور را از جمله راهکارهای تقویت امید در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: آگاهی و بصیرت در زمینه  انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی  به جامعه و جوانان از ضروریات مهم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از زمان تشکیل تا کنون با فتنه های زیادی مواجه بوده اما توانسته است علیرغم  همه هجمه ها، فشار ها، ترورها، محدودیت ها، تحریم ها و جنگ نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، با توکل بر خدا، قدرت و اقتدار خود را حفظ کند.

پژوهشگر دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت : به تعبیر امام راحل قبل از انقلاب یک اسلام کوچک شده به مردم تحویل داده بودند اما امام معتقد بودند تبیین و تفهیم  معارف عمیق و کاربردی اسلام برای مردم موجب تحول انسان‌ها می‌شود که مولود آن انسان انقلابی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب انفسی و درونی است  و اگر مرتب بتوانیم انقلاب را در مردم زنده نگه داریم و تحول باطنی را در مردم احیا کنیم سبب حفظ انقلاب خواهیم شد.

حجت الاسلام خاک رنگین با اشاره به نقش انقلاب در توسعه کمی وکیفی مساجد  اظهار داشت: اگر کانون ها ی فرهنگی هنری بتوانند انسانهای انقلابی تربیت کنند می توانند به بخش عمده ای از اهداف تربیتی خود دست پیدا کنند.

این پژوهشگر دینی خاطر نشان کرد : سخن نو مناسب با اقتضائات روز جامعه و نیاز جوان امروز،  مردم مداری، برخورد خوش، اخلاق نیکو، ارائه فهم عمیق از اسلام  و بیان معارف به زبان هنر می تواند در جذب مخاطب به مساجد و رونق این اماکن امن الهی بسیار موثر باشد.