کانون حضرت زينب (س) مياندوآب: حامي جواني جمعيت، ناجي مادران و فرزند

کانون حضرت زینب (س) میاندوآب: حامی جوانی جمعیت، ناجی مادران و فرزند

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
کانون فرهنگي و هنري تخصصي خواهران "حضرت زينب کبري (س)" مسجد نبي شهرستان مياندوآب، نمونه‌اي از فعاليت‌هاي جهادي و اثرگذار در راستاي ترويج فرهنگ جواني جمعيت، ياري رساندن به زوج‌هاي نابارور و جلوگيري از سقط جنين است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی :«پروین موسوی»، مدیر کانون فرهنگي و هنري تخصصي خواهران "حضرت زينب کبري (س)، با اشاره به تعداد بیش از ۷۰۰ عضو و تمرکز فعالیت‌ها بر روی بانوان و دختران، بیان کرد: "امروزه دشمنان نظام با هدف قرار دادن این قشر، به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده و در نهایت جامعه هستند. از این رو توجه ویژه به بانوان و دختران از اهمیت بالایی برخوردار است."

 

 

مسجد، سنگر ترویج جوانی جمعیت:

 موسوی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت، مسجد را محلی مناسب برای تبیین مسائل و حل مشکلات مردم دانست و افزود: "مسجد نبی میاندوآب در تمام فعالیت‌های خود، به ویژه در زمینه جوانی جمعیت، اهتمام ویژه‌ای دارد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به یاری رساندن به زوج‌های نابارور اشاره کرد."

امید دوباره برای زوج‌های نابارور:

این بانوی نیکوکار با اشاره به معرفی زوج‌های نابارور به سپاه برای دریافت وام کم‌بهره، گفت: "تاکنون به دو زوج در این زمینه کمک شده و آنها صاحب فرزند شده‌اند. همچنین از سقط جنین مادری که به دلیل مشکلات اقتصادی قصد این کار را داشت، جلوگیری به عمل آمده است."

فعالیت‌های متنوع کانون:

علاوه بر فعالیت‌های مربوط به جوانی جمعیت، کانون حضرت زینب (س) اقدامات دیگری را نیز در راستای خدمت‌رسانی به جامعه انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری کلاس‌های قرآنی و احکام

-تهیه جهیزیه و سبد کالا

-دیدار با خانواده شهدا

-برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای

-آموزش پرورش قارچ و گل‌سازی

-برگزاری کلاس‌های ورزشی

-معرفی افراد نیازمند به پزشکان خیر

-تعمیر منازل نیازمندان

جایزه جوانی جمعیت؛ فرصتی برای مشارکت همگانی:

گفتنی است :رویداد "جایزه جوانی جمعیت" به عنوان ابتکاری دیگر در این راستا، با محوریت خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها و موسسات خصوصی در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری، آثار و دستاوردهای خود را از طریق وبگاه‌های B۲n.ir/jameyataz (برای سطح استانی) و www.jameyat.ir (برای سطح ملی) ارسال کنند.

کانون حضرت زینب (س) میاندوآب، نمادی از همت و تعهد در مسیر ترویج فرهنگ فرزندآوری و یاری رساندن به خانواده‌ها است. فعالیت‌های این کانون الگویی ارزشمند برای سایر نهادها و افراد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و نیل به جامعه‌ای جوان و پویا به شمار می‌رود.