معاون فرهنگي ستاد کانون هاي مساجد کشور مهمان اهالي مسجد بجنورد

معاون فرهنگی ستاد کانون های مساجد کشور مهمان اهالی مسجد بجنورد

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مهدي مقدم، چهارشنبه شب؛ 19 ارديبهشت ماه، به مسجد امام حسن عسکري عليه السلام بجنورد رفت و از نزديک در جريان فعاليت هاي کانون "نسيم رحمت" و تلاش هاي فرهنگي هنري جوانان و نوجوانان اين مسجد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فعالان کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد، چهارشنبه شب، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء میزبان «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی  ستاد کانون ها ی مساجد کشور شدند و بخشی از تلاش های مسجدی خود را ارائه کردند.

 

دکتر «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان نیز در این بازدید که با نشست فرهنگی و تبادل گفتگو با ارکان مسجد از جمله  حجت الاسلام «موسی دانش طلب»، امام جماعت مسجد همراه بود، حضور داشت.

 

مقدم، پس از شنیدن  گزارشی از عناوین قعالیت های انجام شده کانون توسط  «سید امیر رضا سیدی زاده»  مدیر کانون نسیم رحمت ، که تلاش برای جذب مخاطب نوجوان و جوان و رونق فعالیت های فرهنگی و تبیین اهمیت تفکر همراه تعبد در مسجد، راه اندازی نخستین  انجمن فرهنگی و ادبی در مسجد با عنوان "رهان"، برگزاری مسابقه استانی مشاعره علوی، اکران مردمی فیلم های ارزشمند برای مخاطبان عمومی، تشکیل گروه های هنری و رسانه ای و نشست های تدبر و فهم قرآن و  نهج البلاغه خوانی و همینطور سبقه فعالیت های ورزشی ...  را  در برداشت، این اقدامات را تحسین برانگیز خواند .

وی  در ادامه با نگاه حمایت از کانون پیشنهاد داد: این کانون می تواند به عنوان یک کانون محوری در منطقه با ارتباط گیری با دیگر کانون های استان های پیرامون،  در موضوعاتی همچون نهج البلاغه فعالیت ها را پیش ببرد و ستاد نیز در این راستا با انعقاد تفاهم نامه با کانون این فعالیت ها را در منطقه فوق  گسترش دهد.

 

پایان/