«هم افزا »؛ ويژه آموزش مديران کانون هاي مساجد خراسان شمالي آغاز شد

«هم افزا »؛ ویژه آموزش مدیران کانون های مساجد خراسان شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوره آموزشي "هم افزا" با هدف توانمند سازي و هم افزايي شبکه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي امروز پنج شنبه، بيستم ارديبهشت ماه، و حضور معاون فرهنگي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد خراسان شمالی؛  «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، صبح امروز در ابتدای این دوره که در محل مجتمع اقامتی دانشجویی  دانشگاه علوم پزشکی روئین اسفراین برگزار شد، از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مردمی ترین بخش فرهنگ ساز جامعه که  به عنوان مدیران و افسران میدان در این عرصه به ایفای نقش می پردازند، یاد کرد.

 

«صادقی» در بخش دیگری از سخنانش با توجه به جایگاه مسجد در تمدن اسلامی، به نقش پیامبر اکرم (ص) در ساخت مساجد و شکل گیری تمدن اسلامی از معبر و مسیر مسجد سخن گفت و افزود: اتصال مومنان به یکدیگر، اخوت ایمانی میان مسلمانان و برپایی نماز جمعه و میعادهای سالانه از نوآوری ها و ابتکارات پیامبر (ص)  است که از این طریق می خواست جان های انسان را منقلب و دریچه معنا را به روی بشریت بگشاید.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین به جایگاه و کارکرد مسجد در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) نیز با شبکه مسجد پای کار بود و بدون رسانه، امکانات امروزی و آزادی عمل پیامشان از پاریس تا دورترین نقاط رساندند و تغییر و تحول در جامعه ایجاد کردند.

 

«صادقی» در بخش دیگری از سخنانش به تبیین زوایای برگزاری این کارگاه 2 روزه پرداخت و افزود: در کنار برگزاری کارگروه های فرهنگی و تربیتی، هنری، قرآنی و سازماندهی گفت و گو محور، با ارائه گزارش ها، به چالش و نقد و آسیب شناسی راه های طی شده پرداخته و با نگاه به آینده به تبیین راهکار می پردازیم.

گفتنی است، «محمدجواد نظافت يزدي»، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نیز  میهمان روز دوم این  دوره آموزشی  است که با  حمایت بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای محوری کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) اسفراین برگزار می شود.

 

پایان/