شاخص رونق مساجد، ميزان گرايش نوجوانان به مسجد است/ با تعاون، تلاش بيشتر را پيش بگيريم

شاخص رونق مساجد، میزان گرایش نوجوانان به مسجد است/ با تعاون، تلاش بیشتر را پیش بگیریم

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ضمن تاکيد بر تعاون وتلاش بيشتر، معيار رونق مساجد را گرايش هرچه بيشتر نوجوانان به مسجد عنوان کرد و از مديران خواست تا نسبت خود را با مسجد تمدن ساز تعيين کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نیز در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با طرح  چرایی فعالیت در مسجد به اهمیت و نقش کارکرد مسجد اشاره کرد و برای رونق مسجد شناخت جایگاه فکری و فرهنگی مساجد و  فعالان مسجدی را مورد توجه قرار داد.

وی به فضای فرهنگی و اعتقادی ایران اسلامی و ایجاد زمینه های  اعتقادی  موجود اشاره کرد و گفت: این موضوع امتیازی است که ما برخلاف دیگر کشورها در این خصوص هزینه ای نم یپردازیم و می توانیم به راحتی در خصوص مسجد و مسجد محوری  تلاش کنیم.

 

وی شاخصه رشد مسجد را میزان جذب نوجوانان و جوانان عنوان و تاکید کرد بباید تلاش کنیم و تا جایگاه مسجد و کانون و نقش خود را در تمدن نوین اسلامی را بشینیم و برای حضور نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنیم.

 

مقدم در عین حال به نسل امروز و مطالبات کاملا متفاوت آنان اشاره کرد و  چند نکته را به عنوان توصیه افزود: باید از ساختارها ناامید باشیم و به کم ها بسنده نکنیم و با تعاون، تلاش بیشتر در پیش بگیریم و از هم یادبگیریم.

این نشست تخصصی با چهار کارگروه اختصاصی قرانی، تربیتی و فرهنگی، ساختاری، هنری  برای تبیین اقدامات  و برنامه های کانون ها  و اولویت های ایده پردازی و افزایش گرایش به مسجد ادامه یافت.

پایان/