کارگاه آموزشي کارآفريني و اشتغال‌زايي «همت» در خوزستان برگزار شد

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال‌زایی «همت» در خوزستان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کارگاه آموزشي کارآفريني و اشتغال‌زايي با عنوان «همت» با حضور ۵۰ نفر از مديران و فعالان کانون‌هاي مساجد در مجتمع فرهنگي سينمايي دزفول برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سميری، در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: طرح رویداد همت در قالب تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا شده است.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال‌زایی «همت»(هسته‌های اندیشه ورز منطقه‌ای تحول) برای مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، افزود: ۵۰ نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اعم از خواهران و برادران علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی و اشتغال در این کارگاه شرکت کردند.
 
وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد تصریح کرد: مسجد تراز انقلاب اسلامی در حوزه کارآفرینی بستر موثری در امر اقتصادی است و فعالان مسجدی می‌توانند با مشارکت در برنامه‌ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در شعاع پیرامونی مسجد، نقش آفرین باشند.
 
حجت‌الاسلام سمیری، شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه‌های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کارهای خرد از جمله اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.
 
در این کارگاه یک روزه مهدی آقایی کارشناس ستاد کانون‌های مساجد کشور و مهدی حصاری و مسلم بگل، دو کارآفرین برتر و نمونه شهرستان دزفول پیرامون ایجاد انگیزه و ترغیب برای راه‌اندازی فرصت‌های کارآفرینی مطالبی ارائه کردند.