برنامه هاي کانون هاي فرهنگي، هنري کانون هاي مساجد تشريح شد:

برنامه های کانون های فرهنگی، هنری کانون های مساجد تشریح شد:

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
با تکيه بر ظرفيت حلقه هاي مياني و نهادهاي مردمي و در قالب طرح قرارگاه «شهيد آويني» برنامه هاي کانون هاي فرهنگي، هنري کانون هاي مساجد از سوي معاون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور تشريح شد

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در پایان نخستین روز  دوره آموزشی «هم افزا» و  در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان،  پس از شنیدن نقطه نظرات و جمع بندی مطالبات و پیشنهادات سرپرستان کارگروه های تخصصی این دوره آموزشی،  به تبیین و تشریح برنامه های در نظر گرفته شده سال جاری کانون ها پرداخت و از اجرای طرح کرسی های تلاوت ِ"مسجد، پایگاه قرآن" و محور قرار گرفتن چند کانون برتر در حوزه قرآن، دید و بازدیدهای قرآنی در مساجد طبق بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و آن را مقدمه ای برای رشد حوزه  قرآنی و انس جوانان به قرآنی خواهد شود.

«مقدم» پایه گذاری و ایجاد لیگ های مسابقات قرآن در بستر مسابقات محلی، استانی و کشوری را از دیگر اتفاقات و برنامه های مد نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در قالب اجرای طرح قرارگاه  شهید آوینی برشمرد. 

 وی همچنین از سر گرفته شدن بیمه کتابداران و مدیران کانون های مساجد، فراهم شدن حضور تعدادی از کتابداران در نمایشگاه کتاب تهران و تأمین بن خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید کتاب صوتی از سوی کانون ها، در کنار اجرای طرح پالایش کتاب از سوی کانون ها را یکی دیگر از اقدامات در نظر گرفته شده در سال جاری ذکر کرد و افزود: مدیرانی که در طرح پالایش کتاب حضور پررنگی داشته باشند، مورد حمایت قرار می گیرند.

«مقدم» در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های هنری در نظر گرفته شده برای سال جاری از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت و با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر شبستان، گفت:  علاوه بر حضور گروه تئاتری خارج از مساجد، از ظرفیت کانون ها به عنوان مشاور و راهنما استفاده شود.

 وی با توجه به ظرفیت خوب در حوزه سرود بر ضرورت چرخه تولید در سرود به عنوان یکی دیگر از فعالیت ها تأکید کرد و افزود: اکران فیلم (مسجد سینما) نیز از دیگر برنامه هاست که در صورت فراهم بودن زیرساخت کانون ها و جذب مخاطب با سازمان سینمایی سوره می توان شاهد اتفاق های خوبی در این حوزه بود و نیاز است تا کانون ها آن را جدی بگیرند.

معاون فرهنگی  هنری ستاد  هماهنگی کانون های مساجد کشور  به اجرای طرح دیگری در قالب "هر مسجد یک خبرنگار" یا "هر کانون یک رسانه" به عنوان یک اتفاق مبارک یاد کرد و از سوی دیگر بر اهمیت مقوله روایتگری از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و از کانون ها خواست تا به خوبی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

«مقدم» تربیت را از دیگر محورهای ستاد برای اجرا در سال جاری عنوان کرد و با توجه  به همفکری در کار تربیتی، میزان دانایی و توانایی کانون ها در تربیت نوجوانان و کار با این قشر را بسیار مهم خواند و از کانون ها خواست تا با تشکیل گعده های داخلی در کنار دوره هایی که طراحی شده در این مسیر گام بردارند.

وی همچنین به تلاش های صورت گرفته از سوی ستاد برای کمک گرفتن کانون ها به مدارس در قالب تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش اشاره و شناسایی کانون های نخبه پرور و توجه به مقوله ورزش در کانون ها و کارآفرینی در راستای تقویتف توانمندی و تسهیل شرایط را از دیگر محورهای مد نظر عنوان کرد.

«صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و  سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان فرماندهان جهادی یادکرد و افزود: نگاه ما توانمند سازی و صاحب کارنامه شدن کانون هاست  و از این روی برای تأمین و کمک به اجرای برنامه ها گام برمی داریم.

بر اساس این گزارش، سرپرستان کارگروه های  تخصصی "تربیتی و فرهنگی"، "قرآنی"، "هنری" و "ساختاری" نیز به ارائه مباحث مطرح شده در دل کارگروه ها در کنار پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده، پرداختند.

 

پایان/