چالش‌هاي فرهنگي و معرفتي پيش روي فرزندآوري است

چالش‌های فرهنگی و معرفتی پیش روی فرزندآوری است

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون ساماندهي و شبکه سازي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: چالش‌هاي فرهنگي و معرفتي پيش روي سبک فرزندآوري و جواني جمعيت در کشورمان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در آیین اختتامیه کشوری جایزه ملی «جوانی جمعیت» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: فرزندآوری و ازدواج دو موضوع مهم در گسترش جوانی جمعیت و تداوم زندگی در کشور بوده که این موضوع هویتی دستخوش چالش های فرهنگی و معرفی قرار گرفته است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ترس از تامین معیشت و تربیت ناشی از همین چالش فرهنگی و اعتقادی است که بر تشکیل خانواده و فرزندآوری تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: اصلاح فکری و اعتقادی ضروری ترین اقدام برای رفع دغدغه جوانی جمعیت است که این وظیفه بر عهده همگان و خصوصا شبکه بچه های مسجد قرار دارد.

 

محمدیان با بیان اینکه بچه های مسجد با تولید محتوا و پاسخگویی به سوالات و شبهات قادر به اصلاح فکری خواهند بود، تصریح کرد: این اقدام در روند فرزندآوری تاثیر می گذارد و جوانی جمعیت را رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: شبکه به هم پیوسته کانون های فرهنگی هنری مساجد قادر به حل این چالش در وسع و توان خود خواهند بود که ماموریت مهمی بر عهده این مراکز خصوصا کانون های تخصصی بانوان است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه جایزه ملی طرح جوانی جمعیت فرصتی برای شناسایی ایده و ها و طرح ها در این حوزه است، اظهار کرد: ایده ها و طرح های برتر امکان اشتراک گذاری و بهره مندی در حوزه های مختلف را دارد.